ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویر جدید تغییر در طراحی اکشن سنتر و پنجره‌های ویندوز ۱۰ را افشا می‌کند

اطلاعاتی که به تازگی از آپدیت Sun Valley ویندوز ۱۰ به دست آمده، بازطراحی Action Center (یا نوتیفیکیشن سنتر) و گردتر شدن زاویه برخی پنجره‌ها را نشان می‌دهد. مایکروسافت ظاهرا با توقف توسعه ویندوز ۱۰ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

اطلاعاتی که به تازگی از آپدیت Sun Valley ویندوز ۱۰ به دست آمده، بازطراحی Action Center (یا نوتیفیکیشن سنتر) و گردتر شدن زاویه برخی پنجره‌ها را نشان می‌دهد. مایکروسافت ظاهرا با توقف توسعه ویندوز ۱۰ ایکس بخشی از ویژگی‌های آن را به آپدیت Sun Valley اضافه می‌کند.

طبق گزارشی تازه، مایکروسافت آزمایش قسمتی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ ایکس را برای اکشن سنتر آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ آغاز کرده است. تصاویری که به اینترنت راه پیدا کرده، نشان می‌دهد که به‌روزرسانی Sun Valley شباهت زیادی به رابط کاربری ویندوز ۱۰ ایکس خواهد داشت.

اسکرین شات زیر یکی از نسخه‌های اولیه بخش اکشن سنتر را به نمایش می‌گذارد که با تغییراتی از ویندوز ۱۰ ایکس همراه شده است. این تغییرات هنوز در دسترس آزمایش‌کنندگان قرار نگرفته ولی هر فردی که با قابلیت‌های دی‌باگینگ ویژوال استودیو آشنا باشد، می‌تواند آن را با دستکاری فلگ WindowsShellExperienceHost.exe فعال کند.

در پیش‌نمایش‌های فعلی ویندوز ۱۰ به نظر می‌رسد بخش جدید اکشن سنتر هنوز در مراحل اولیه توسعه است. با این حال، می‌توانیم چند تغییر محسوس را ببینیم. برای مثال، دستگیره جدیدی در بالای این پنجره دیده می‌شود که اولین بار در ویندوز ۱۰ ایکس معرفی شده بود. افزون بر این، کاربر حالا می‌تواند از گوشه صفحه سوایپ کند تا به تنظیمات سریع اکشن سنتر دست یابد. این قابلیت هم فقط در ویندوز ۱۰ ایکس دیده شده بود.

در مجموع می‌توانیم منتظر باشیم که آپدیت Sun Valley ویندوز ۱۰ قابلیت‌های بیشتری را از ویندوز ۱۰ ایکس وام گرفته باشد. منوهای شناور یکی از دیگر قابلیت‌های مهمی است که به رابط کاربری جدید ویندوز ۱۰ اضافه می‌شود.

مایکروسافت حدود دو هفته مانده به کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد ۲۰۲۱ تصویر یکی از ویژگی‌های آتی طراحی ویندوز ۱۰ را تصادفا به اشتراک گذاشته است. این شرکت در پستی برای توسعه‌دهندگان به اشتباه تصویری را منتشر کرد که پنجره‌ای با لبه‌های گرد را نشان می‌دهد. این تصویر در ادامه به سرعت از وبلاگ مایکروسافت حذف شد اما در پایین آن را مشاهده می‌کنید:

تصویر بالا پیغامی را نشان می‌دهد که زاویه‌ پنجره آن گرد شده است. این طراحی جدید برای پیام‌های تایید، هشدار و سایر پیام‌هایی که از سوی برنامه‌ها به دست کاربر می‌رسند استفاده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

    بازگشت به طراحی ویندوز ۷

مطالب پیشنهادی