ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعداد دستگاه‌های فعال اندرویدی به ۳ میلیارد رسید

همه ما می‌دانستیم که دستگاه‌های اندرویدی زیادی در دنیا وجود دارد، ولی گوگل امشب رسما اعلام کرد تعداد دستگاه‌های فعالی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند حالا به بیش از ۳ میلیارد رسیده است. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۲۶

همه ما می‌دانستیم که دستگاه‌های اندرویدی زیادی در دنیا وجود دارد، ولی گوگل امشب رسما اعلام کرد تعداد دستگاه‌های فعالی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند حالا به بیش از ۳ میلیارد رسیده است.

«سمیر سمات» معاون مدیریت محصول گوگل امشب در مراسم I/O گفت از آخرین کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال دیگر به پلتفرم اندروید اضافه شده و این افزایش از سال ۲۰۱۷ حدود ۱ میلیارد دستگاه بوده است.

گوگل این آمارها را از پلی استور به دست آورده است، بنابراین محصولاتی مثل آمازون فایر یا دستگاه‌های چینی که از سایر استورها استفاده می‌کنند در این آمار لحاظ نشده‌اند. در نتیجه، تعداد دستگاه‌های فعال اندرویدی باید خیلی بیشتر باشد.

اعلام این آمار ظاهرا پاسخی برای اپل و سیستم عامل iOS است. کوپرتینویی‌ها قبلا گفته بودند که تعداد آیفون‌های فعال به بیش از ۱ میلیارد دستگاه رسیده، ولی حالا گوگل نشان داده که این رقم یک سوم دستگاه‌های اندرویدی است. البته نباید فراموش کرد که مهم‌ترین پایگاه کاربران تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اپل در آمریکاست و سایر نقاط جهان نسبتا کمتر از این محصولات استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی