ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از راهکار نرم‌افزاری جدید برای حفظ حریم شخصی در اندروید رونمایی کرد

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O از قابلیت‌های جدید متعددی در حوزه حفظ حریم شخصی رونمایی کرد. یکی از این امکانات، یک پارتیشن جدید در اندروید است که امکان حفظ اطلاعات مرتبط با یادگیری ماشین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۰

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O از قابلیت‌های جدید متعددی در حوزه حفظ حریم شخصی رونمایی کرد. یکی از این امکانات، یک پارتیشن جدید در اندروید است که امکان حفظ اطلاعات مرتبط با یادگیری ماشین در فضایی امن را فراهم می‌کند.

«هسته محاسباتی خصوصی» جدید در اندروید (Private Compute Core) یک فضای اختصاصی در دل سیستم عامل و مشابه پارتیشتن‌های مخصوص حفظ پسوردها یا دیگر اطلاعات بیومتریک حساس است. این بخش حفاظت شده داده‌های مرتبط با سیستم پاسخ هوشمند به پیام‌ها یا تشخیص هوشمند آهنگ در حال پخش را نگهداری می‌کند؛ یعنی همان داده‌هایی که به لطف یادگیری ماشین پردازش می‌شوند.

شاید تصور کنید که هیچ یک از داده‌های مرتبط با این دو موضوع حاوی اطلاعات حساسی نیستند. اما در واقع در پردازش‌های مرتبط با هر دو آنها ممکن است اطلاعات شخصی نظیر متون شخصی یا صدای پخش شده وجود داشته باشد. پارتیشن جدید به اندروید کمک می‌کند که به روش راحت‌تری از این اطلاعات حفاظت کند و در عین حال این اطلاعات برای کارکردهای مرتبط با سیستم عامل به سادگی در دسترس باشند. به گفته گوگل به این ترتیب با پارتیشن جدید، داده‌های حساس مرتبط با صوت یا زبان به طور ویژه در خود دستگاه کاربر اما در محیطی ایزوله از شبکه پردازش‌ خواهند شد تا حریم شخصی کاربر حفظ شود.

البته باید اشاره کنیم که هسته محاسباتی خصوصی با وجود اسمش، یک چیپ سخت‌افزاری جدید نیست و به صورت کاملا نرم‌افزاری پیاده سازی می‌شود. به همین دلیل پیاده‌سازی آن در دستگاه‌های مختلف ساده‌تر از راهکارهای سخت‌افزاری خواهد بود.

گوگل در کنار این قابلیت از تنظیمات جدید مرتبط با به اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربر نیز رونمایی کرده است. از دیگر تلاش‌های دیگر گوگل برای حفظ حریم شخصی، یک قابلیت جدید در اندروید است که در زمان بازدید از یک سایت با پسورد ناامن،‌ این موضوع را به کاربر اطلاع داده می‌شود و کاربر می‌تواند به سادگی پسورد قوی‌تری را انتخاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی