ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

مقایسه عملکرد فولکس واگن گلف در بازی گرن توریسمو اسپرت و دنیای واقعی [تماشا کنید]

به لطف پیشرفت‌های حاصل شده، فاصله بازی‌های کامپیوتری و واقعیت روز به روز کمتر می‌شود. این مساله در مورد بازی‌های اتومبیلرانی ملموس‌تر به نظر می‌رسد، چرا که شبیه‌سازی فاکتورهای مختلف در آنها به دنیای واقعی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

به لطف پیشرفت‌های حاصل شده، فاصله بازی‌های کامپیوتری و واقعیت روز به روز کمتر می‌شود. این مساله در مورد بازی‌های اتومبیلرانی ملموس‌تر به نظر می‌رسد، چرا که شبیه‌سازی فاکتورهای مختلف در آنها به دنیای واقعی بسیار نزدیک شده است. برای مقایسه میزان اختلاف موجود بین یک بازی اتومبیلرانی مثل گرن توریسمو اسپرت و شرایط واقعی، یوتیوبری با نام کاربری Will L آزمایش جالبی ترتیب داده و با یک خودروی واحد در پیستی واحد به رانندگی پرداخته است.

خودروی انتخابی Will L در این آزمایش، نسخه GTI از نسل هفتم فولکس واگن گلف و پیست انتخابی وی، لاگونا سکای آمریکاست. این هاچبک نیمه اسپرت به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 228 اسب بخار قدرت مجهز است. این خودرو با گیربکس دستی از خط تولید خارج شده، اما در گرن توریسمو اسپرت طراحان بازی آن را به گیربکس دوکلاچه خودکار تجهیز کرده‌اند.

بررسی‌های Will L نشان می‌دهد فارغ از برخی تفاوت‌ها در جزئیات پیست، عملکرد فولکس واگن گلف روی سطح مسیر نیز با شرایط واقعی متفاوت است. برای مثال این خودرو در بازی گرن توریسمو اسپرت از مشکل کم‌فرمانی بیشتر از حالت اصلی رنج می‌برد. به همین خاطر در گلف مجازی چرخش فرمان بیشتر از گلف واقعی است. همچنین چسبندگی تایرها به سطح پیست در گرن توریسمو اسپرت اغراق‌آمیز احساس می‌شود.

اما نکته جالب اینکه رکورد نهایی ثبت شده بین گلف مجازی و واقعی در پیست لاگونا سکا تنها یک ثانیه با هم اختلاف دارد. در بازی گرن توریسمو اسپرت Will L موفق شده رکورد یک دقیقه و 44 ثانیه را ثبت کند، حال آنکه با گلف GTI واقعی او رکورد یک دقیقه و 45 ثانیه را ثبت کرده است.

هر چند این دو رکورد بسیار به هم نزدیک هستند، ولی باید به این نکته اشاره کنیم که در بازی‌های کامپیوتری فاکتور ترس وجود ندارد و با خروج خودرو از مسیر و یا هر گونه تصادف هیچ صدمه‌ای به کسی وارد نمی‌شود! از این رو اگر رکوردی بهتر از یک راننده حرفه‌ای در پیستی خاص ثبت کردید، زیاد مغرور نشوید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی