ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آستون مارتین والهالا از موتور V8 هیبریدی ۱۰۰۰ اسب بخاری مرسدس AMG نیرو می‌گیرد

توبیاس مورس مدیرعامل شرکت آستون مارتین به طور رسمی اعلام کرد که جدیدترین سوپرخودرو موتور وسط شرکت آستون مارتین از موتور V8 هیبریدی ساخت مرسدس AMG نیرو می‌گیرد. پیش از این قرار بود این سوپرخودرو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

توبیاس مورس مدیرعامل شرکت آستون مارتین به طور رسمی اعلام کرد که جدیدترین سوپرخودرو موتور وسط شرکت آستون مارتین از موتور V8 هیبریدی ساخت مرسدس AMG نیرو می‌گیرد. پیش از این قرار بود این سوپرخودرو از موتور V6 دو توربو ساخت خود آستون مارتین با قدرتی در حدود یکهزار اسب بخار بهره ببرد.

در نتیجه آستون مارتین به کلی طرح جدیدی برای این محصول در نظر خواهد گرفت و شکل و شمایل این محصول نیز کاملا متفاوت از مدل 2019 که در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمد خواهد بود.

با شروع پاندمی کرونا تمامی برنامه‌های خودروسازان تغییر کرده است و با توجه به حرکت بیش از پیش به سمت تولید مدل های برقی آستون مارتین دیگر سرمایه گذاری در زمینه توسعه یک موتور کاملا جدید را منطقی نمی‌داند و از پلت فرم موجود مرسدس AMG که یک واحد V8 است بهره خواهد برد.

گرچه آستون مارتین این موتور را در بخش مرکزی شاسی قرار خواهد داد در نتیجه تفاوت های ساختاری با محصولات مرسدس خواهد داشت که به صورت موتور جلو عرضه می‌شود.

توبیاس مورس از سال 2013 تا 2020 مدیر بخش مرسدس AMG بوده است و به علت رابطه تجاری نزدیک مرسدس و آستون مارتین به این شرکت منتقل شده است.

آستون مارتین والهالا قرار بود با تولید نیروی بیش از 1000 اسب بخاری به دست مشتریان برسد. توبیاس مورس اعلام کرده است که همچنان هدف آستون مارتین رسیدن به این میزان نیرو است و برای این کار علاوه بر موتور V8 از توربوشارژر های جدید برقی و همینطور قوای محرکه الکتریکی بر روی محور جلوی این محصول استفاده خواهد کرد.

آستون مارتین والهالا در نیمه دوم سال 2023 از راه خواهد رسید.

محصول مورد انتظار دیگر یعنی ابرخودرو آستون مارتین والکری نیز در سال جاری به مرحله تولید خواهد رسید تا به رقابت مستقیم دیگر هایپرکار انگلیسی یعنی گوردن موری T50 برود.

در هر صورت به نظر می‌رسد آینده هیجان انگیزی در انتظار دوست داران و علاقه مندان خودروهای اسپرت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی