ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه: حمله SolarWinds می‌تواند توسط آمریکا و انگلیس انجام شده باشد

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) مدعی است خود آمریکا و انگلیس شاید پشت هک «SolarWinds» بوده‌اند و حمله به سازمان و شرکت‌های بزرگ را ترتیب داده باشند. «سرگی ناریشکین»، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) مدعی است خود آمریکا و انگلیس شاید پشت هک «SolarWinds» بوده‌اند و حمله به سازمان و شرکت‌های بزرگ را ترتیب داده باشند.

«سرگی ناریشکین»، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در گفتگو با بی‌بی‌سی ضمن تکذیب اتهامات آمریکا مبنی بر پشتیبانی روسیه از حمله سولار ویندز، گفت: «این ادعاها مانند یک رمان جنایی بد هستند.» او با اشاره به افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» اظهار داشت که آمریکا و بریتانیا با همکاری یکدیگر قادر به انجام این حمله بوده‌اند.

گاردین در سال ۲۰۱۳ جزئیات محرمانه‌ای را درباره نحوه کارگذاری آسیب‌پذیری‌های مخفیانه درون نرم‌افزارهای رمزنگاری شرکت‌های فناوری از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا و همتای بریتانیایی آن (GCHQ) منتشر کرد. این آسیب‌پذیری‌ها اجازه می‌داد نهادها بتوانند با شکستن سیستم‌های رمزنگاری به اطلاعات خصوصی افراد از جمله ایمیل‌ها و تراکنش‌های آنلاین دسترسی پیدا کنند.

ناریشکین درباره حمله سولار ویندز گفت: «ادعا نمی‌کند این حمله توسط یک سازمان آمریکایی انجام شده، اما تاکتیک‌های به کار رفته آشناست.» وی افزود تمامی اتهامات وارده بر دستگاه‌های اطلاعات روسیه در زمینه حمله سایبری، هک و اخلال در انتخابات بی‌معنا و رقت‌انگیز است.

کارشناسان هنوز از تبعات هک سولار ویندز خبر می‌دهند و ممکن است هیچ‌گاه نتوانند ابعاد واقعی تاثیرات آن را تعیین کنند. سیستم‌های سولار ویندز توسط صدها شرکت و سازمان دولتی بزرگ استفاده می‌شد. هر کاربری که در حوالی ماه مارس تا ژوئن نرم‌افزار خود را به‌روز کرده بود، یک درب پشتی را در اختیار هکرها قرار می‌داد که می‌توانستند از آن برای نفوذ استفاده کنند.

سازمان‌های امنیتی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک در ماه ژانویه اعلام کردند که یک نهاد قدرتمند مثل روسیه مسئول همه یا اکثر تهدیداتی بوده که علیه شبکه‌های دولتی و غیردولتی این کشور صورت گرفته است. دولت بایدن نیز در ماه آوریل تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد و بخشی از علت آن را حمله SolarWinds دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی