ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون 778G 5G با لیتوگرافی ۶ نانومتری از راه رسید

کوالکام از تراشه جدیدی به نام اسنپدراگون 778G 5G با لیتوگرافی ۶ نانومتری رونمایی کرده که از پردازشگر گرافیکی آدرنو 642L بهره می‌برد. این چیپ نسخه‌ای از تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون 780G محسوب می‌شود که ماه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

کوالکام از تراشه جدیدی به نام اسنپدراگون 778G 5G با لیتوگرافی ۶ نانومتری رونمایی کرده که از پردازشگر گرافیکی آدرنو 642L بهره می‌برد.

این چیپ نسخه‌ای از تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون 780G محسوب می‌شود که ماه گذشته از سوی کوالکام معرفی شد. پردازنده جدید این کمپانی از هسته Cortex-A78 با حداکثر فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازشگر گرافیکی آدرنو 642L این تراشه از ولکان ۱.۱، OpenGL 3S 3.1 و HDR10 به همراه +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

دستگاه‌های مجهز به چیپ اسنپدراگون 778G 5G می‌توانند دارای نمایشگر با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز باشند. این تراشه از عمق رنگ ۱۰ بیت و گاموت رنگی Rec2020 پشتیبانی می‌کند.

در بخش هوش مصنوعی با نسل ششم موتور AI این کمپانی با پردازشگر Hexagon 770 رو‌به‌رو هستیم که 12 TOPS عملکرد دارد. برای بهبود تجربه گیمینگ، این تراشه از قابلیت Snapdragon Elite Gaming بهره می‌برد.

اسنپدراگون 778G 5G

کوالکام برای این تراشه‌اش پردازشگر سیگنال تصویر ۱۴ بیتی Spectra 570 را درنظر گرفته که از دوربین اصلی تکی ۱۹۲ مگاپیکسلی یا دوربین اصلی دوگانه با رزولوشن ۳۶ + ۲۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. البته شرکت‌ها می‌توانند به سراغ دوربین سه‌گانه ۲۲ مگاپیکسلی هم بروند.

ISP این تراشه از تصاویر HEIF / HEIC، فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، کاهش نویز مولتی فریم، ویدیوهای اسلوموشن 720p با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه و HDR10 به همراه +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

در بخش ارتباطات با مودم اسنپدراگون X53 5G روبه‌رو هستیم که حداکثر سرعت دانلودی برابر ۳.۳ گیگابیت بر ثانیه دارد. این مودم از موج میلی‌متری و شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

از سایر ویژگی‌های اسنپدراگون 778 5G می‌توان به پشتیبانی از وای فای 6E، بلوتوث ۵.۲، NFC، پورت USB 3.1 و USB-C، سنسور اثر انگشت 3D Sonic و 3D Sonic Max کوالکام به همراه سایر سیستم‌های احراز هویت بیومتریک اشاره کرد.

در حالی که اسنپدراگون 780G از فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند، تراشه جدید کوالکام قادر به پشتیبانی از Quick Charge 5 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    یکبار نشد سامسونگ از چیپست پرچمدار سری 700 استفاده کنه ! 😐 حتی برای یک بار !

مطالب پیشنهادی