ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ با کلید دیجیتال خودرو از راه می‌رسد

سال گذشته میلادی اپل از CarKey رونمایی کرد تا کاربران بتوانند قفل خودرو را با آیفون باز کنند. حالا گوگل در جریان رویداد Google I/O گفته اندروید ۱۲ با کلید دیجیتال خودرو از راه می‌رسد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۱

سال گذشته میلادی اپل از CarKey رونمایی کرد تا کاربران بتوانند قفل خودرو را با آیفون باز کنند. حالا گوگل در جریان رویداد Google I/O گفته اندروید ۱۲ با کلید دیجیتال خودرو از راه می‌رسد تا قفل و باز کردن و همچنین روشن کردن خودرو را ممکن کند.

به گفته گوگل، این قابلیت از باند فوق وسیع (UWB) استفاده می‌کند و می‌توانید بدون اینکه گوشی را از جیب خود دربیاورید، قفل خودرو را باز کنید. البته برای استفاده از چنین قابلیتی باید گوشی شما دارای چیپ UWB باشد. اگر موبایل فاقد چنین تراشه‌ای باشد، با استفاده از NFC و ضربه زدن می‌توانید قفل خودرو را باز کنید.

اگر اعضای خانواده‌ یا دوستانتان به خودرو نیاز داشته باشند، می‌توانید کلید مجازی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. گوگل گفته کلید دیجیتال خودرو در ادامه سال جاری میلادی روی برخی گوشی‌های پیکسل و سامسونگ در دسترس قرار می‌گیرد، البته هنوز نمی‌دانیم کدام مدل‌ها به آن دسترسی پیدا می‌کنند، شاید چنین ویژگی برای اولین بار با پیکسل ۶ از راه برسد.

اپل از تراشه UWB در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ و همچنین ایرتگ استفاده می‌کند تا عملکرد آن‌ها را افزایش دهد. این چیپ برای CarKey هم کارایی بالایی دارد.

علاوه بر گوشی‌های هوشمند، خودرو هم باید از چنین قابلیتی پشتیبانی کند. بی‌ام‌و اولین شریک گوگل برای چنین ویژگی محسوب می‌شود، اما این غول جستجوی اینترنتی با خودروسازان دیگری هم کار می‌کند تا از کلید دیجیتال خودرو پشتیبانی کنند.

گوگل همچنین از فناوری به نام جفت‌سازی سریع رونمایی کرده که امکان اتصال سریع‌تر دستگاه‌های بلوتوثی با خودروهای بی‌ام‌و و فورد را فراهم می‌کند. این ویژگی جفت‌سازی گوشی با خودرو را بسیار ساده‌تر و مشابه اتصال گوشی با پیکسل بادز می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی