ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیل شیلر: اپل از فروش ۴۰۰ میلیارد دلار کالای فیزیکی اپ استور سهمی برنمی‌دارد

اپل با ارائه آمارهای جدیدی در دادگاه اپیک گیمز می‌خواهد نشان دهد که از کنترل اپ استور سوءاستفاده نمی‌کند. این شرکت مدعی است اپ استور در سال ۲۰۱۹ به تنهایی ۴۰۰ میلیارد دلار خرید فیزیکی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

اپل با ارائه آمارهای جدیدی در دادگاه اپیک گیمز می‌خواهد نشان دهد که از کنترل اپ استور سوءاستفاده نمی‌کند. این شرکت مدعی است اپ استور در سال ۲۰۱۹ به تنهایی ۴۰۰ میلیارد دلار خرید فیزیکی داشته و اپل یک سنت از این پول را برای خود برنداشته است.

«فیل شیلر»، رئیس اپ استور و مدیر سابق بازاریابی اپل بالاخره به دادگاه اپیک گیمز آمد و مدعی شد که این شرکت سالانه ۵۰ میلیون دلار صرف برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) می‌کند. این شرکت در حال حاضر مشغول ساخت مرکز توسعه‌دهندگان جدیدی در مقر اپل لوپ در کوپرتینو است. شیلر اظهار داشت که هیچ‌کدام از این مخارج در بودجه اپ استور ذکر نمی‌شود.

مدیر اپ استور گفت چون اپل تضمین نمی‌کند که کالاهای فیزیکی اپ استور به دست خریدار برسد، سهمی از آن‌ها برای خود برنمی‌دارد. با این حال، تخمین زده می‌شود که سهم اپل از خریدهای غیرفیزیکی اپ استور سالانه چیزی در حدود ۶۴ میلیارد دلار باشد. منتها ظاهرا اپل می‌گوید چون مخارجی مثل برگزاری WWDC در بودجه اپ استور ذکر نمی‌شود، حاشیه سود آن کمتر از چیزی است که تصور می‌کنیم.

شیلر در دادگاه شهادت داد که ۸۴ درصد اپلیکیشن‌ها و ۷۵ درصد بازی‌های اپ استور کاملا رایگان‌ هستند. از میان سایر بازی‌ها، ۱۷ درصد فریمیوم (یعنی برای دسترسی به برخی آیتم‌ها باید خرید درون برنامه‌ای داشته باشید)، ۶ درصد پولی و فقط ۲ درصد با مدل حق اشتراک به فروش می‌رسند.

شیلر از قراردادهای اپل با توسعه‌دهندگان دفاع کرد. او گفت اپل با همه توسعه‌دهندگان به یک شکل قرارداد می‌بندد تا شرکت‌های بزرگ‌تر نسبت به بقیه برتری نداشته باشند. با این حال، برنامه‌ای برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده تا امکان استفاده از ابزارهای اضافه‌ای مثل یکپارچگی با Apple Wallet و پشتیبانی از TestFlight را داشته باشند.

مدیر سابق بازاریابی اپل گفت این کمپانی در ۱۵ سال اخیر حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه هزینه کرده و ۱۸ میلیارد دلار از این هزینه فقط در سال ۲۰۲۰ صرف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی