ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل حذف تاریخچه ۱۵ دقیقه‌ای جستجوها را ممکن کرد

در رویداد Google I/O یک قابلیت جدید برای حفظ حریم خصوصی کاربران معرفی شد. گوگل به افراد اجازه می‌دهد که تاریخچه ۱۵ دقیقه‌ای جستجوهای خود را حذف کنند. زمانی که کاربر روی آیکون پروفایل خود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۳

در رویداد Google I/O یک قابلیت جدید برای حفظ حریم خصوصی کاربران معرفی شد. گوگل به افراد اجازه می‌دهد که تاریخچه ۱۵ دقیقه‌ای جستجوهای خود را حذف کنند.

زمانی که کاربر روی آیکون پروفایل خود ضربه بزند، گزینه‌ای در اختیارش قرار می‌گیرد که حذف تاریخچه ۱۵ دقیقه‌ای جستجوها را ممکن می‌کند. چنین ویژگی برای بسیاری از کاربران می‌تواند کاربردی باشد. برای مثال تصور کنید می‌خواهید برای شریک زندگی‌تان کادو بخرید و کمتر از ۱۵ دقیقه با او فاصله دارید و نمی‌خواهید در تاریخچه جستجوها نشانی از آن باشد. با این گزینه می‌توانید آن را حذف کنید.

گوگل علاوه بر این ویژگی، یک فولدر جدید به نام Locked Folder را برای گوگل فوتوز درنظر گرفته که امکان قفل کردن تصاویر و ویدیوها را فراهم می‌کند. کاربران با استفاده از این فولدر می‌توانند محتوا را از گوگل فوتوز و همچنین دستگاه خود مخفی کنند. این ویژگی ابتدا برای گوشی‌های پیکسل منتشر می‌شود و در ادامه سال در اختیار کاربران محصولات دیگر قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های حریم خصوصی جدید این غول جستجوی اینترنتی مربوط به گوگل مپس می‌شود. زمانی که کاربری در حال استفاده از این سرویس باشد، به وی یادآوری می‌شود که قابلیت تاریخچه موقعیت‌ها روشن است و برای اینکه آن‌ها ذخیره نشوند، باید چنین گزینه‌ای را غیرفعال کنند.

در نهایت گوگل از یک بروزرسانی برای پسورد منیجر کروم رونمایی کرد. زمانی که این کمپانی به امنیت پسورد شما شک و تصور کند که در معرض خطر قرار دارد، با استفاده از گوگل استیستنت در تغییر آن به شما کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی