ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گوگل به توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی برای نمایشگرهای بزرگ کمک می‌کند

شب گذشته در مراسم گوگل I/O اعلام شد که بستر توسعه اپلیکیشن برای نمایشگرهای بزرگ‌تر آسان‌تر می‌شود. این شرکت در همین راستا اعلام کرد که کتابخانه اپ‌های Android for Cars را گسترش می‌دهد تا توسعه‌دهندگان ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

شب گذشته در مراسم گوگل I/O اعلام شد که بستر توسعه اپلیکیشن برای نمایشگرهای بزرگ‌تر آسان‌تر می‌شود. این شرکت در همین راستا اعلام کرد که کتابخانه اپ‌های Android for Cars را گسترش می‌دهد تا توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌هایی بسازند که با اندروید Automotive و اندروید Auto سازگار باشد.

گوگل دیشب از ابزار جدیدی به نام Jetpack Compose رونمایی کرد که توسعه اپلیکیشن برای دامنه گسترده‌تری از دستگاه‌های اندرویدی را آسان می‌کند. این ابزار که دو سال پیش معرفی شد، حالا در ماه ژوئیه به صورت پایدار منتشر می‌شود تا شاید بالاخره بتواند چالش ساخت اپلیکیشن برای صفحات بزرگ را برطرف کند.

این شرکت در ادامه از ابزار امنیتی جدیدی به نام App Check پرده برداشت که نسخه بتای آن به‌زودی منتشر می‌شود و مشخص می‌کند که داده‌های ورودی به دستگاه شما از سوی منابع معتبر هستند یا نه. در صورتی که داده‌ها از این منابع نباشند، گوگل آن‌ها را مسدود می‌کند.

گوگل همچنین اعلام کرد که به عنوان بخشی از Jetpack، کتابخانه اپلیکیشن‌های Android for Cars را گسترش می‌دهد و آن را در اختیار توسعه‌دهندگان بیشتری می‌گذارد. با این حساب توسعه‌دهندگانی که مشغول ساخت اپلیکیشن هستند حالا می‌توانند برنامه‌ای بسازند که با اندروید Automotive و اندروید Auto سازگار باشد. به عبارت دیگر، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌هایی بسازند که در خودروهای بیشتری کار کند.

این شرکت می‌گوید دسترسی اولیه به این قابلیت را برای برندهایی مثل Parkwhiz, Plugshare, Sygic, ChargePoint, Flitsmeister, SpotHero و چند شرکت دیگر فراهم کرده تا اپلیکیشن‌های خود را به اندروید Automotive بیاورند. این قابلیت به‌زودی برای برندهای بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد.

اندروید Automotive OS نباید با اندروید Auto اشتباه گرفته شود. دومی رابطه ثانویه‌ای است که روی سیستم عامل قرار می‌گیرد. اندروید Auto اپی است که روی گوشی اجرا می‌شود و به‌صورت بی‌سیم با سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو ارتباط برقرار می‌کند. ولی اندروید Automotive OS مانند سیستم عامل متن باز اندروید ساخته شده و مبتنی بر لینوکس اجرا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی