ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وضعیت قرمز بازار رمزارزها: قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار رسید

قیمت رمزارزها در ماه‌های اخیر نوسانات زیادی داشته و بیت کوین به عنوان باارزش‌ترین آن‌ها در بازار، توانست چندین بار رکوردشکنی کند. اما حالا روند بازار برعکس شده و قیمت بیت کوین حالا به کمتر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۶

قیمت رمزارزها در ماه‌های اخیر نوسانات زیادی داشته و بیت کوین به عنوان باارزش‌ترین آن‌ها در بازار، توانست چندین بار رکوردشکنی کند. اما حالا روند بازار برعکس شده و قیمت بیت کوین حالا به کمتر از ۴۰ هزار دلار رسیده است.

در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰ برخلاف انتظار عموم، بازار رمزارزها جون گرفت و قیمت‌ها صعودی شدند. با انتشار اخبار مختلف روند صعودی بازار حفظ شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بازار بود. قیمت این رمزارز با اعلام چنین خبرهایی چندین بار رکوردشکنی کرد و به بالای ۶۰ هزار دلار رسید.

اگرچه برخی کارشناسان قیمت بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار را برای این رمزارز پیش‌بینی می‌کردند، تعدادی هم نسبت به وضعیت بازار هشدار می‌دادند و حتی یکی از بزرگترین حامیان این بازار یعنی ایلان ماسک هم گفت که باید با احتیاط در این بازار سرمایه‌گذاری کرد.

قیمت بیت کوین

این هشدارها بی‌دلیل نبودند چرا که حالا رمزارزها در مسیر سقوط هستند و قیمت آن‌ها در روزهای اخیر کاهش چشمگیری داشته که البته ایلان ماسک با اعلام خبر عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا، شوک بزرگی به بازار وارد کرد. اگرچه در چند روز گذشته بیت کوین سعی کرد همچنان قیمتش را بالاتر از ۴۰ هزار دلار نگه دارد، اما حالا قیمتش سقوط کرده و ارزش آن تقریبا به ۳۹ هزار دلار رسیده است.

بیت کوین در این کاهش ارزش شدید تنها نبوده و یکی دیگر از رمزارزهای بازار که در هفته‌های اخیر توانست چندین بار رکوردشکنی کند و قیمتش را به بالای ۴۰۰۰ دلار برساند، حالا فاصله تقریبا زیادی با رکوردش دارد و با قیمتی کمتر از ۳۰۰۰ دلار معامله می‌شود. XRP هم وضعیت مناسبی ندارد. این رمزارز که تلاش می‌کرد قیمتش را به ۲ دلار برساند، حالا ارزشی نزدیک به ۱.۴۲ دلار دارد.

دوج کوین، رمزارز محبوب ایلان ماسک که روزی توانست به قیمت بالای ۷۰ سنت دست پیدا کند، حالا با قیمتی نزدیک به ۴۰ سنت معامله می‌شود که از سقوط چشمگیرش خبر می‌دهد.

باید منتظر ماند و دید چه آینده‌ای در انتظار بازار رمزارزها خواهد بود، آیا سرمایه‌گذاران با فشار عرضه بیش از پیش موجب سقوط قیمت‌ها می‌شوند یا سرمایه‌گذاران کلان و برخی حامیان مانند جک دورسی از چنین موضوعی جلوگیری می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی