ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو احتمالا تابستان با تراشه ۱۰ هسته‌ای معرفی می‌شوند

اپل می‌خواهد تابستان امسال مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو را با نسخه بهبودیافته‌ای از تراشه M1 روانه بازار کند. این تراشه احتمالا پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای شامل ۸ هسته پرتوان و ۲ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

اپل می‌خواهد تابستان امسال مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو را با نسخه بهبودیافته‌ای از تراشه M1 روانه بازار کند. این تراشه احتمالا پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای شامل ۸ هسته پرتوان و ۲ هسته بهینه به همراه گرافیک ۱۶ یا ۳۲ هسته‌ای خواهد داشت.

طبق گزارش بلومبرگ، نسل بعدی تراشه اپل سیلیکون از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند در حالی که حداکثر مقدار رم تراشه‌های فعلی ۱۶ گیگابایت است. اپل در حال حاضر مک‌بوک پروهای ۱۶ اینچی اینتل را با حداکثر ۶۴ گیگابایت رم می‌فروشد. تراشه آتی کوپرتینویی‌ها به یک موتور عصبی قوی‌تر مجهز می‌شود که اجرای عملیات‌های یادگیری ماشینی را آسان‌تر می‌کند. افزون بر این، گفته شده که مک‌بوک پرو بعدی از درگاه‌های تاندربولت بیشتری برخوردار خواهد بود. این دستگاه در بهترین حالت تابستان امسال معرفی می‌شود.

همان طور که در گزارش قبلی بلومبرگ گفته شده بود، مدل‌های جدید مک‌بوک پرو بدنه جدیدی با درگاه‌های بیشتر شامل درگاه HDMI، کارت حافظه و شارژر مگ‌سیف خواهند داشت. این نشریه همچنین گفته بود مک‌بوک ایر جدید در بهترین حالت انتهای سال از راه می‌رسد. افزون بر این، اپل در حال کار روی نسخه جدید مک پرو، یک مک مینی قدرتمندتر با چهار درگاه تاندربولت و یک آی‌مک ۲۷ اینچی است.

مک‌بوک پرو

خریداران مدل قدرتمند مک پرو احتمالا سال آینده می‌توانند از بین دو پردازنده که دو یا چهار برابر قوی‌تر از تراشه جدید مدل رده بالای مک‌بوک پرو هستند، انتخاب داشته باشند. این اولین باری است که مک‌های حرفه‌ای اپل به پردازنده‌های اختصاصی این شرکت مجهز می‌شوند.

به گزارش شرکت «گارتنر»، فروش بازار PC در سه‌ماهه اول امسال ۳۲ درصد بیشتر شده است. اپل با در اختیار داشتن سهم ۱۵ درصدی از بازار آمریکا چهارمین فروشنده بزرگ کامپیوتر است. این شرکت در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۹.۱ میلیارد دلار از خط تولید مک درآمد داشت که رقمی معادل ۱۰ درصد کل فروش این شرکت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی