ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس مایباخ S680 4MATIC رونمایی شد؛ یک سدان فوق لوکس با موتور ۱۲ سیلندر

مرسدس مایباخ از نسخه پرچمدار S680 4MATIC با موتور V12 رونمایی کرد. این موتور 6 لیتری به لطف دو توربوشارژر نصب شده، توانایی تولید 621 اسب بخار قدرت و 1001 نیوتن متر گشتاور را دارا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵

مرسدس مایباخ از نسخه پرچمدار S680 4MATIC با موتور V12 رونمایی کرد. این موتور 6 لیتری به لطف دو توربوشارژر نصب شده، توانایی تولید 621 اسب بخار قدرت و 1001 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و در همکاری با گیربکس 9 سرعته خودکار و سیستم 4MATIC هر چهار چرخ را به حرکت وادار می‌کند.

برای اینکه درک بهتری از این ارقام داشته باشد، بد نیست اشاره کنیم نسخه V8 مرسدس مایباخ S کلاس قدرت و گشتاوری برابر با 496 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور دارد.

در هر حال با تکیه بر موتور قدرتمند V12، مرسدس مایباخ S680 4MATIC برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت نیازمند تنها 4.4 ثانیه زمان است. اما به خاطر وجود محدود کننده الکترونیکی، این سدان لوکس و اشرافی نمی‌تواند به سرعتی بیشتر از 209 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

سیستم انتقال قدرت این خودرو طوری برنامه‌ریزی شده که 69 درصد از گشتاور تولیدی موتور را به محور عقب انتقال می‌دهد؛ ضمن اینکه چرخ‌های این محور فرمان‌پذیر هستند و در سرعت‌های پایین خلاف جهت چرخ‌های جلو زاویه می‌گیرند تا شعاع گردش خودرو کاهش یابد. در سرعت‌های بالا هم این چرخ‌ها با چرخ‌های جلو هم‌راستا می‌شوند تا پایداری خودرو بیشتر شود.

از لحاظ طراحی ظاهری مرسدس مایباخ S680 4MATIC تفاوت خاصی با نسخه V8 ندارد و نشان V12 موجود روی گلگیر جلو، سپر بازطراحی شده و جلوپنجره اختصاصی از جمله وجوه تمایز آن هستند. این مدل پرچمدار با دستگیره‌های کشویی مخفی‌شونده، درهای عقب خودکار و طیف متنوعی از رنگ دوگانه بدنه به دست مشتری می‌رسد.

در داخل کابین، تقریبا همه قسمت‌ها – از جمله سقف، داشبورد، چارچوب پنجره‌ها و ستون‌ها – پوششی از چرم ناپا دارند. قطعات تزئینی چوبی، الگوی الماسی شکل روکش صندلی‌ها و عطر اختصاصی از دیگر موارد قابل ذکر هستند. به غیر از این‌ها باید به دو نمایشگر 11.6 اینچی حاضر در پشت صندلی‌های جلو اشاره کنیم که به سیستم اینفوتینمنت MBUX مجهز شده و برای سرگرم کردن سرنشینان عقب کاربرد دارند.

هر چند هنوز از سوی مرسدس مایباخ تایید نشده، ولی به احتمال زیاد نمایشگر حاضر در پشت فرمان 12.3 اینچی و نمونه حاضر روی کنسول میانی 12.7 اینچی است.

سدان لوکس ژرمن‌ها به سیستم صوتی بسیار با کیفیت Burmester 4D نیز تجهیز شده و خریداران آن می‌توانند یک یخچال و محفظه مخصوص نگهداری نوشیدنی را به عنوان آپشن سفارش دهند. این خودروی اشرافی از امکانات دیگری مثل صندلی‌های گرم و سرد شونده با ماساژور، سیستم تهویه مطبوع 4 ناحیه‌ای، شارژر وایرلس تلفن همراه در جلو و عقب، صندلی‌های فعال عقب و نورپردازی داخلی با 64 رنگ بهره‌مند است.

آنطور که اعلام شده مرسدس مایباخ S680 4MATIC نیمه اول سال آینده راهی بازار ایالات متحده می‌شود. درباره قیمت فعلا حرفی به میان نیامده، اما برای خرید این خودرو مسلما باید رقمی بسیار بیشتر از 184,900 دلار مربوط به مایباخ S کلاس استاندارد کنار گذاشت. ناگفته نماند در سرزمین مادری S680 هم اینک با پرداخت 164,565.10 یورو قابل سفارش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

    اینطور که پیداست بنز فعلا داره درجا میزنه

مطالب پیشنهادی