ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: اپل برای معرفی مک‌بوک ایر جدید با چیپ جایگزین M1 آماده می‌شود

مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ با چیپ M1 عملکرد موفقی در بازار داشته و حالا کوپرتینویی‌ها برای نسل جدیدش آماده می‌شوند که اینبار از پردازنده سریع‌تری بهره می‌برد. طبق گزارش اخیر بلومبرگ، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ با چیپ M1 عملکرد موفقی در بازار داشته و حالا کوپرتینویی‌ها برای نسل جدیدش آماده می‌شوند که اینبار از پردازنده سریع‌تری بهره می‌برد.

طبق گزارش اخیر بلومبرگ، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید در تابستان پیش رو معرفی می‌شوند. مدل قدرتمند مک‌بوک ایر اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسد و از چیپ جایگزین M1 بهره می‌برد.

این تراشه جدید که اسم رمز «Staten» را یدک می‌کشد، شامل هسته‌های پردازشی یکسان با M1 خواهد بود، با این حال سرعتش بیشتر می‌شود. با وجود یکسان بودن هسته‌های پردازشی، در بخش گرافیکی تعداد هسته‌ها افزایش می‌یابد. GPU این تراشه بجای ۷ یا ۸ هسته، به ۹ یا ۱۰ هسته مجهز خواهد شد. اپل همچنین می‌خواهد مک‌بوک پرو ارزان‌قیمتش را هم با این تراشه بروزرسانی کند.

اگرچه کوپرتینویی‌ها سال گذشته با چیپ M1 عملکرد مک‌بوک ایر را بطور چشمگیری بهبود دادند و در سطح مک‌بوک پرو قرار گرفت، اما با تغییراتی در طراحی روبه‌رو نشدیم. حالا اپل می‌تواند در کنار تراشه جدیدش، M1X یا M2 و همچنین طراحی بهبود یافته، از دوربین فیس‌تایم بهتری هم استفاده کند و همچنین قابلیت پشتیبانی مگ‌سیف را به مک‌بوک‌ها اضافه کند. چنین ویژگی‌هایی احتمالا در اختیار کاربران مک‌بوک پرو هم قرار می‌‌گیرند.

انتظار می‌رود مک‌بوک ایر جدید در رنگ‌های متنوع مشابه آنچه در آی‌مک ۲۴ اینچی دیده‌ایم، وارد بازار شود. از دیگر تغییرات ظاهری این محصول می‌توان حاشیه‌های سفید رنگ نمایشگر و همچنین بازطراحی کیبورد با رنگ سفید اشاره کرد.

اگرچه به گفته بلومبرگ این محصول در اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسد، اما شاید کمبود جهانی تراشه باعث تغییراتی در برنامه کوپرتینویی‌ها شود و این محصول دیرتر معرفی شود.

در کنار این لپ‌تاپ، به نظر می‌رسد اپل سال آینده میلادی از نسل جدید مک پرو هم رونمایی می‌کند. این محصول به پردازنده بسیار قدرتمندتری نسبت به آنچه در مک‌بوک‌ها و آیپدها مورد استفاده قرار گرفته، مجهز می‌شود. این چیپ حداکثر ۴۰ هسته پردازشی و ۱۲۸ هسته گرافیکی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی