ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت تاریخ خداحافظی رسمی با اینترنت اکسپلورر را مشخص کرد

مایکروسافت پس از گذشت بیش از ۲۵ سال سرانجام قصد دارد در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر را متوقف کرده و برای همیشه با این مرورگر خداحافظی کند. تقریبا چندین سال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

مایکروسافت پس از گذشت بیش از ۲۵ سال سرانجام قصد دارد در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر را متوقف کرده و برای همیشه با این مرورگر خداحافظی کند.

تقریبا چندین سال است که کاربران زیادی از مرورگر وب قدیمی مایکروسافت استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل و البته به نفع مرورگر جدید «اِج»، مایکروسافت تاریخ خداحافظی با این مرورگر را رسما اعلام کرد.

بیش از یک ربع قرن، اینترنت اکسپلورر بخشی از ساختار اصلی ویندوز بوده است. اما از زمان معرفی مرورگر اج در سال ۲۰۱۵، مایکروسافت به آرامی توجه خود را از مرورگر قدیمی کم و کمتر کرده است. «شان لیندرسای» مدیر مایکروسافت اج عنوان می‌کند:

«آینده اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ مرورگر مایکروسافت اج خواهد بود. اپلیکیشن دسکتاپ اینترنت اکسپلورر ۱۱ بازنشسته می‌شود و در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ دیگر برای نسخه‌های خاصی از ویندوز ۱۰ پشتیبانی نمی‌شود.»

اینترنت اکسپلورر

البته این حرکت مایکروسافت روی نسخه LTSC ویندوز ۱۰ که در مواردی از جمله دستگاه‌های MRI و سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی استفاده می‌شود، تاثیری نخواهد داشت. همچنین بازنشستگی این مرورگر قدیمی تاثیری روی سرور آن یا موتور ترایدنت (MSHTML) نخواهد داشت.

مایکروسافت از کاربرانی که هنوز از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ استفاده می‌‌کنند درخواست کرده است که تا قبل از پایان یافتن پشتیبانی در سال آینده، به مرورگر اج (یا هر مرورگر دیگری) منتقل شوند. با این وجود برخی از وب‌سایت‌ها هنوز به این مرورگر نیاز دارند، که مرورگر اج با استفاده از حالت «اینترنت اکسپلورر داخلی» از این دسته وب‌سایت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین بسیاری از سازمان‌ها هنوز هم از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های قدیمی استفاده می‌کنند که با مرورگرهای مدرن سازگاری ندارد، بنابراین این حالت برای این دسته از وب‌سایت‌ها نیز مفید خواهد بود.

طبق گفته مایکروسافت، آن‌ها حداقل تا پایان سال ۲۰۲۹ از این حالت مایکروسافت اج پشتیبانی خواهند کرد و چندین سال دیگر به سازمان‌های و بخش‌های آی‌تی فرصت می‌دهد تا وب سایت خود را با مرورگرهای مدرن سازگار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی