ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا قدرت استخراج رمزارز کارت‌های گرافیک جدیدش را نصف می‌کند

افزایش قیمت رمزارزها باعث شد بازار قطعات کامپیوتر مانند کارت‌های گرافیک با کمبود چشمگیری مواجه شوند. بسیاری از ماینرها برای استخراج رمزارزها به سراغ کارت‌های گرافیک انویدیا رفته‌اند و حالا این شرکت گفته هش ریت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

افزایش قیمت رمزارزها باعث شد بازار قطعات کامپیوتر مانند کارت‌های گرافیک با کمبود چشمگیری مواجه شوند. بسیاری از ماینرها برای استخراج رمزارزها به سراغ کارت‌های گرافیک انویدیا رفته‌اند و حالا این شرکت گفته هش ریت GPUهای سری RTX 30 را نصف می‌کند.

انویدیا می‌گوید محصولات را برای گیمرها می‌سازد، بنابراین می‌خواهد تا جای ممکن آن‌ها را در اختیار گیمرها و نه ماینرها قرار دهد. در همین راستا یک قدم دیگر برمی‌دارد تا تقاضا برای کارت‌های گرافیک خود را از سوی ماینرها کاهش دهد:

«امروز ما یک قدم اضافه برمی‌داریم و هش ریت اتریوم برخی کارت‌های گرافیک خود که در اواخر ماه جاری میلادی وارد بازار می‌شوند را کاهش می‌دهیم. این محصولات را RTX 3070 ،RTX 3080 و RTX 3060 Ti تشکیل می‌دهند.»

انویدیا قدرت کارت‌های گرافیکی که به تازگی ساخته شده‌اند را کاهش می‌دهد و برای اینکه کاربران به چنین موضوعی پی ببرند، از یک برچسب برای آن‌ها استفاده می‌کند. این محصولات به برچسب LHR یا «هش ریت لایت» مجهز می‌شوند.

کارت‌های گرافیک سری RTX 30 انویدیا

انویدیا گفته با چنین اقدامی می‌خواهد محصولات را به دست مصرف‌کنندگان و گیمرها برساند و همچنین به رفع کمبود GPU در بازار هم کمک کند. در حقیقت اگر انویدیا بتواند جذابیت کارت‌های گرافیکش را برای ماینرها کاهش دهد، تقاضا برای آن‌ها بطور چشمگیری کاهش می‌یابد و موجودی بازار به مصرف‌کنندگان عادی می‌رسد.

اوایل سال جاری میلادی انویدیا از تراشه مخصوص رمزارزها رونمایی کرد و هش ریت کارت گرافیک RTX 3060 را به وسیله بروزرسانی درایور محدود کرد. البته این کمپانی پس از مدتی بطور اتفاقی مجموعه‌ای از درایورها را منتشر کرد که چنین محدودیتی را برمی‌داشت، البته دوباره این محدودیت‌ها را برگرداند.

حالا باید منتظر ماند و دید جدیدترین راهکار این کمپانی می‌تواند در دوره‌ای که با کمبود جهانی تراشه روبه‌رو هستیم، گیمرها را به کارت‌های گرافیک قدرتمند برساند یا نه. البته با وجود کاهش تقاضا از سوی ماینرها، باز انتظار نداریم GPUهای انویدیا به وفور در بازار جهانی پیدا شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی