ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقام اجرایی اپل صراحتا به نقص امنیتی در سیستم‌های مک اعتراف کرد

در جریان دادگاه اپل و اپیک گیمز «کریگ فدریگی» رئیس بخش نرم‌افزار اپل با عنوان این مسئله که این شرکت از سال گذشته حدود ۱۳۰ بدافزار مک را شناسایی و حذف کرده است، به مشکلات ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

در جریان دادگاه اپل و اپیک گیمز «کریگ فدریگی» رئیس بخش نرم‌افزار اپل با عنوان این مسئله که این شرکت از سال گذشته حدود ۱۳۰ بدافزار مک را شناسایی و حذف کرده است، به مشکلات امنیتی سیستم‌های مک صراحتا اعتراف کرد.

روز چهارشنبه و در جریان دادگاه اپل و اپیک گیمز این مقام اجرایی اپل دو سیستم عامل قابل اجرا روی مک و آیفون را با یکدیگر مقایسه و تفاوت‌های آن‌ها را برجسته کرد. وی بدون پنهان کاری و صراحتا به مشکل امنیتی سیستم‌های مک اشاره کرد.

مک

فدریکی ادعا می‌کند از سال گذشته تاکنون، ۱۳۰ بدافزار مختلف مک، بیش از ۳۰۰ هزار سیستم را تحت تاثیر خود قرار داده است. با این وجود، مدیر اپل با اعلام این موضوع که مک هنوز هم از امن‌ترین گزینه‌های کاربران محسوب می‌شود، از سیستم اپل دفاع می‌کند. او در این رابطه عنوان می‌کند:

«چند نفر از اعضای خانواده من در گذشته تجربه بدافزار مک را داشته‌اند اما در نهایت من معتقدم که این سیستم با اطمینان به کار خود ادامه خواهد داد.»

فدریکی با بیان اینکه مک دارای نوعی بدافزار است که اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها از طریق منابع شخص ثالث نصب شوند، تلاش کرد امنیت iOS را بیش از پیش نشان دهد. در حالی که اپیک گیمز قصد دارد قاضی این پرونده را راضی کند تا مجوز وجود استورهای متعدد در iOS را صادر کند، کریگ فدریگی تایید می‌کند که انجام این کار برای امنیت این سیستم عامل مضر است. او همچنین عنوان کرد که استورهای مک هم اکنون نیز به طور مرتب مورد سواستفاده قرار می‌گیرد و سطح امنیت آن در برابر بدافزارها غیر قابل قبول است.

مک

او در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که در سیستم عامل iOS برای محافظت از کاربران سطح امنیتی بالاتری فراهم شده است که Mac از آن پشتیبانی نمی‌کند و برای این سیستم عامل سطح خاصی از مسئولیت‌پذیری نیاز است.

فدریکی همچنین در ادامه صحبت‌های خود از رویکرد iOS برای نصب اپلیکیشن‌ها دفاع کرده و اظهار می‌کند که وجود استورهای شخص ثالث باعث می‌شود کاربران اپلیکیشن‌های خود را از منابع غیر معتبر دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی