ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رشد خیره‌کننده فروش محصولات تسلا در سرزمین مادری در فصل اول 2021

طبق داده‌های اخیر کمپانی Experian، تسلا پس از ب‌ام‌و، لکسوس و مرسدس بنز کماکان عنوان چهارمین برند لوکس پرفروش ایالات متحده را در اختیار دارد. آمارهای این کمپانی حکایت از آن دارد تسلا در فصل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

طبق داده‌های اخیر کمپانی Experian، تسلا پس از ب‌ام‌و، لکسوس و مرسدس بنز کماکان عنوان چهارمین برند لوکس پرفروش ایالات متحده را در اختیار دارد. آمارهای این کمپانی حکایت از آن دارد تسلا در فصل نخست امسال موفق به فروش 71,345 دستگاه از محصولات مختلف خود شده؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به میزان قابل توجه 52 درصد افزایش یافته است.

برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشید، باید گفت ب‌ام‌و در سه ماهه اول امسال توانسته 84,397 خودرو به مشتریان خود تحویل دهد که در مقایسه با سال قبل این رقم نشان از رشد 29 درصدی دارد. لکسوس هم رشدی 32 درصدی را تجربه کرده و 80,166 دستگاه از محصولاتش را فروخته است. مرسدس بنز به عنوان دیگر برند لوکس و پرطرفدار در سه ماهه اول امسال 77,826 دستگاه خودرو به فروش رسانده که گویای رشد 24 درصدی است.

ذکر این نکته ضروری است از آنجایی که تسلا آمار فروش مربوط به بازار آمریکا را منتشر نمی‌کند، بررسی اسناد خودروهای جدید فروخته شده، تنها راه برای آگاهی از تعداد مدل‌های به فروش رسیده توسط این شرکت است

طبق انتظار بازار خودروهای الکتریکی آمریکا جولانگاه تسلا است و این شرکت نوپا 72 درصد از این بازار را در اختیار دارد. از بین مدل‌های مختلف تولیدی این شرکت، مدل Y پرفروش‎تر بوده و 40,772 دستگاه از آن به وسیله مشتریان خریداری شده؛ با چنین رکوردی مدل Y توانسته 41 درصد از بازار خودروهای برقی آمریکا را تصاحب کند.

پس از مدل Y، مدل 3 با فروش 27,362 دستگاه در رتبه دوم پرفروش‌ترین خودروهای برقی ایالات متحده در فصل اول 2021 قرار دارد. اما از بین خودروهای برقی سایر برندها، شورولت بولت موفق‌تر از بقیه بوده و در این مدت 9,069 مشتری جدید را جذب کرده است.

کالیفرنیا کماکان بهشت خودروهای الکتریکی در آمریکاست و در سه ماهه اول امسال 37,189 اتومبیل برقی توسط ساکنین این ایالت خریداری شده است. بد نیست اشاره کنیم این رقم معادل 38 درصد از کل خودروهای برقی فروخته شده در آمریکا محسوب می‌شود. پس از کالیفرنیا، فلوریدا با ثبت رکورد 8,010 در جایگاه دوم ایستاده، تگزاس و نیویورک هم به ترتیب با ثبت رکورد 5,500 و 5,047 دستگاه در رتبه‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی