ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله تند «پاول دورف» به اپل؛ داشتن آیفون شما را به برده دیجیتالی این شرکت تبدیل می‌کند

«پاول دورف» بنیانگذار پیام‌رسان محبوب تلگرام علاوه بر اینکه سخت‎‌افزار دستگاه‌های اپل را مورد انتقاد قرار می‌دهد، در بیانیه‌ای جنجالی اعلام کرد که داشتن آیفون کاربران را به برده دیجیتال اپل تبدیل می‌کند. اخیرا «نیویورک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

«پاول دورف» بنیانگذار پیام‌رسان محبوب تلگرام علاوه بر اینکه سخت‎‌افزار دستگاه‌های اپل را مورد انتقاد قرار می‌دهد، در بیانیه‌ای جنجالی اعلام کرد که داشتن آیفون کاربران را به برده دیجیتال اپل تبدیل می‌کند.

اخیرا «نیویورک تایمز» گزارشی با این مضمون که «اپل ادعا کرده کنترل مراکز داده خود در «گویانگ» را به دولت چین داده است» منتشر کرده است. پاول دورف بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام در مورد این گزارش اعلام کرد که کوپرتینویی‌ها از فروش سخت‌افزارهای قدیمی و منسوخ‌شده به مشتریان محصور در اکوسیستم خود بهره می‌برند.

او در این رابطه عنوان می‌کند:

«هر زمان که برای آزمایش نسخه iOS اپلیکیشن تلگرام از آیفون استفاده می‌کنم، احساس فردی را دارم که به دوران قرون وسطی برگشته‌ است.»

پاول دورف

به عقیده او دستگاه‌های اپل به دلیل پیشرفت نکردن و پافشاری روی مشخصاتی مانند نمایشگر ۶۰ هرتز به جای ۱۲۰ هرتزی که این روزها بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از آن بهره می‌برند، منسوخ شده هستند. اما او در اظهار نظر جنجالی دیگری علیه اپل عنوان می‌کند:

«داشتن گوشی آیفون شما را به برده دیجیتال اپل تبدیل می‌کند.»

دورف در ادامه صحبت‌های خود از سیاست اپل مبنی بر عدم اجازه به کاربران برای دانلود اپلیکیشن‌ها از هر منبع دیگری به جز اپ استور انتقاد کرد. احتمالا دلیل این انتقاد آن است که نسخه اندروید اپلیکیشن تلگرام به صورت مستقیم دریافت شده و بروزرسانی‌های آن سریع‌تر و با محدودیت کمتری ارائه می‌شود.

سیاست باغ محصور شده (Walled Garden) اپل هم اکنون با وجود دادگاه بین این شرکت و اپیک گیمز در حال بررسی و کنترل است. در همین رابطه، دوروف این واقعیت که کاربران اپل فقط از طریق سرویس iCloud می‌توانند از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه‌ کنند را نیز محکوم می‌کند.

او در سخنان پایانی خود عنوان می‌کند احتمالا به همین دلیل است که رویکرد دیکتاتوری اپل توسط حزب کمونیست چین بسیار مورد قدردانی قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • dariu
    dariu | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    حرف درستی است که مدتهاست گفته می‌شود اما تغییری در انحصارگرایی اپل ایجاد نمی‌کند. سال‌ها از اندروید استفاده می‌کردم و به اصرار زیاد همسرم آیفون خریدم. هیچ استفاده‌ای جز تماس گرفتن از این گوشی نمی‌کنم و حس محصور بودن به من منتقل می‌کند. حتی مک بوک که شاید بهترین محصول اپل باشد گاهی برای ساده‌ترین چیزها کلافه ام می‌کند. اما در نهایت این مشتریان اپل هستند که راه را برای قلدری این کمپانی باز می‌کنند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی