ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دور اول مزایده سفر توریستی به فضا انجام شد؛ بالاترین پیشنهاد ۱.۴ میلیون دلار

«بلو اورجین» اولین پرواز توریستی با فضاپیمای «نیو شپرد» را برای ۲۹ تیرماه برنامه ریزی کرده است. این سفر تنها نصیب افرادی می‌شود که بیشترین پیشنهاد را در مزایده برای خرید بلیط بدهند. در دور ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

«بلو اورجین» اولین پرواز توریستی با فضاپیمای «نیو شپرد» را برای ۲۹ تیرماه برنامه ریزی کرده است. این سفر تنها نصیب افرادی می‌شود که بیشترین پیشنهاد را در مزایده برای خرید بلیط بدهند. در دور اول، بیش از ۵۲۰۰ پیشنهاد از ۱۳۶ کشور ارائه شده است.

بلواورجین نتیجه دور اول مزایده پرواز توریستی با فضاپیمای «نیو شپرد» خود را اعلام کرده است. بالاترین پیشنهاد اولین پرواز که برای ۲۹ تیرماه برنامه ریزی شده، ۱.۴ میلیون دلار بوده است.

مزایده مربوط به اولین سفر توریستی بلو اوریجین توسط کپسول فضایی نیو شپرد که شش مسافر را به مدت ۱۰ دقیقه تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری زمین از «منطقه پرواز شماره یک» شرکت واقع در تگزاس غربی بالا می‌برد، پایان یافته است.

مزایده تا ۲۰ خرداد وارد مرحله دوم خواهد شد. در طول این مرحله، پیشنهاد ۱.۴ میلیون دلاری به عنوان حداقل پیشنهاد محسوب می‌شود. بالاترین مبلغ پیشنهاد شده در مرحله دوم توسط وب‌سایت بلو اوریجین اعلام خواهد شد و در نهایت این مرحله نیز در ساعت ۰۱:۳۰ نیمه شب (به وقت تهران) روز پنجشنبه ۲۰ خرداد پایان خواهد یافت.

بلو اوریجین

فرآیند مزایده در ادامه با برگزاری یک مزایده زنده از ساعت ۲۱:۳۰ روز شنبه ۲۲ خرداد نهایی خواهد شد. البته وجوه حاصل از پیشنهاد نهایی به بنیاد Club for the Future بلو اوریجین که با هدف کمک به آینده زندگی در فضا تاسیس شده، پرداخت می‌شود.

در این پرواز ۱۰ دقیقه‌ای فضاپیمای نیو شپرد خدمه خود را تا ارتفاع کمی بیش از ۱۰۰ کیلومتری زمین که به آن «خط کارمان» نیز گفته می‌شود بالا می‌برد. این خط فرضی توسط فدراسیون بین‌المللی هوانوردی به عنوان مرز تایید شده بین جو زمین و فضا معرفی شده است. سپس کپسول فضایی از تقویت کننده جدا می شود و مسافران برای مدت کوتاهی پدیده «بی‌وزنی» را تجربه خواهند کرد.

بلو اوریجین از سال ۲۰۰۶ روی فضاپیمای نیو شپرد کار کرده است و از آن زمان به بعد، در مجموع ۱۵ سفر فضایی با این دستگاه‌ها انجام شده که تنها یک مورد شکست جزئی به همراه داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی