ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین اطلاعات فنی در مورد شاسی نسل تازه مرسدس SL منتشر شد

مرسدس با رونمایی از شاسی نسل جدید SL برگ جدیدی را از تاریخ 66 ساله این محصول ورق زد. نکته جالب توجه تصاویر منتشر شده قرار گیری شاسی جدید در کنار شاسی لوله فضایی SL300 ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

مرسدس با رونمایی از شاسی نسل جدید SL برگ جدیدی را از تاریخ 66 ساله این محصول ورق زد. نکته جالب توجه تصاویر منتشر شده قرار گیری شاسی جدید در کنار شاسی لوله فضایی SL300 افسانه‌ای است که حکایت از پیشرفت شگرف دانش طراحی خودرو در کمپانی مرسدس دارد٬ جالب آنکه نسل تازه شاسی مرسدس اس ال به لطف پیشرفت فناوری از کاهش وزن توام با افزایش استحکام بهره خواهد برد.

مرسدس مدعی آن است که به علت ساختار 2+2 این مدل چالش جدیدی را برای ساخت یک شاسی پشت سر گذاشته است. این شاسی به گونه‌ای طراحی شده تا امکان استفاده از انواع قوای محرکه برای آن وجود داشته باشد. همچنین از نظر راحتی و ایمنی نیز در حد و اندازه شرکت مرسدس بنز باشد.

در ساخت این شاسی از آلومینیوم، فولاد، منیزیوم و کامپوزیت فیبر استفاده شده تا وزن و مقاومت شاسی افزایش پیدا کند. در نتیجه در حدود 18 درصد مقاومت شاسی به نسبت نسل قبلی افزایش پیدا کرده است.

میزان سفتی در عرض شاسی نیز به نسبت مدل AMG GT رودستر در حدود 50 درصد افزایش پیدا کرده است. سفتی در طول شاسی نیز در حدود 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

پوسته اصلی شاسی خودرو بدون درب، کاپوت، صندوق و سایر اتصالات خارجی برابر با 270 کیلوگرم است.

مرسدس پس از چند سال تاخیر نسل جدید SL را معرفی کرده تا مجددا یک کوپه سقف تاشو قدرتمند را در برابر پورشه 911 کابریولت قرار دهد. مرسدس قرار است از قوای محرکه 8 و 6 سیلندر هیبریدی در این محصول خود استفاده کند.

مرسدس از سقف تاشو پارچه‌ای برای این محصول خود استفاده خواهد کرد. در دو نسل قبلی این محصول از سقف تاشو فلزی استفاده شده بود.

این محصول تحت نام مرسدس AMG به فروش خواهد رسید و از نوع 4 چرخ متحرک خواهد بود. دو مدل حاضر در عکس ها به احتمال زیاد نسخه SL450 و SL63 AMG هستند.

این اولین SL تاریخ خواهد بود که به طور کامل توسط بخش AMG طراحی و توسعه پیدا کرده است. در نتیجه انتظار می‌رود که با یک خودرو سقف تاشو اسپرت طرف باشیم.

تولید SL به معنای توقف تولید مرسدس AMG GT نخواهد بود و مرسدس با استفاده از شاسی جدید خود نسل جدید AMG GT را روانه بازار خواهد کرد. این نسل SL به احتمال بسیار زیاد آخرین نسل این محصول تاریخی خواهد بود که با موتور احتراق داخلی تولید می‌شود و پس از آن مرسدس به سراغ قوای محرکه تمام برقی خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی