ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خزانه‌داری آمریکا خواستار اطلاع‌رسانی معامله‌های بیش از ۱۰ هزار دلار رمزارز شد

دولت بایدن در ادامه برنامه دریافت مالیات از طرح پیشنهاد جدیدی خبر داد که به موجب آن تمام معاملات بالای ۱۰ هزار دلار رمزارز لازم است به سازمان دولتی خدمات درآمد داخلی (IRS) اطلاع رسانی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

دولت بایدن در ادامه برنامه دریافت مالیات از طرح پیشنهاد جدیدی خبر داد که به موجب آن تمام معاملات بالای ۱۰ هزار دلار رمزارز لازم است به سازمان دولتی خدمات درآمد داخلی (IRS) اطلاع رسانی شوند.

سازمان دولتی IRS یکی از اداره‌های زیر مجموعه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده است. برای اجرایی کردن این برنامه مالیاتی، قرار است نیروهای بیشتری در سازمان دولتی خدمات درآمد داخلی مشغول به کار شوند.

حدود یک ماه قبل زمانی که رمزارز محبوب بیت کوین سیر صعودی خود را طی می‌کرد و به بالاترین قیمت تاریخی خود دست یافته بود،‌ خبر دریافت مالیات در ایالات متحده از درآمد رمزارزها، شوک جدیدی به بازار وارد کرد.

شوک مالیاتی ایالات متحده از یک طرف و توییت‌های تکان دهنده ایلان ماسک از سوی دیگر، وضعیت متشنجی را برای بازار رمزارزها به وجود آورد. در عرض یک روز قیمت بیت کوین با ریزش شدیدی روبرو شد. ایلان ماسک که ابتدا با حمایت از بیت کوین، ۱.۵ میلیارد دلار روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرد و پرداخت با این رمزارز را برای خرید خودروهای  تسلا پذیرفت،‌ با انتشار توییتی مبنی بر توقف پذیرش بیت کوین توسط تسلا شوک دیگری به بازار وارد کرد. در دقایق اولیه انتشار این خبر قیمت بیت کوین حدود ۵ درصد ریزش داشت.

ایلان ماسک علت عدم پذیرش بیتکوین توسط تسلا را به افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج این رمزارز ارتباط داد.

از سوی دیگر، خبرهایی از چین نیز باعث ایجاد نوسانات دیگری در بازار رمزارزها شد. «انجمن ملی خدمات مالی اینترنت چین»، «انجمن بانکداری چین» و «انجمن پرداخت و تسویه چین» در بیانیه مشترکی اعلام کردند که به دلیل مخاطرات موجود در تجارت رمزارزها، ارائه هرگونه سرویس برای تبادل رمزارز توسط نهادهای مالی و فین‌تک‌ها در چین ممنوع است.

قیمت بیت کوین پس از انتشار خبر محدودیت‌های قانونی در پرداخت با رمزارزها باعث شد طی یک روز با ریزش ۱۸.۳۷ درصدی روبرو شد و به حدود ۳۵ هزار دلار رسید.

قیمت محبوب‌ترین رمزارز بازار طی روزهای گذشته با ریزش همراه بوده است و مجموعه‌‌ای از اتفاقات باعث شده است که شوک‌های مختلفی به بازار ارزهای دیجیتال وارد شود. باید دید درنهایت وضعیت بازار به چه سمتی خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aliej
    Aliej | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ضربه ای دیگر بر پیکر بیجان بیتکوین....

مطالب پیشنهادی