ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تصاویر جاسوسی جدید از فراری مجهز به موتور V6 منتشر شد

فراری بیش از 5 سال است که در حال کار بر روی یک موتور V6 جدید است تا پس از گذشت دهه‌ها به تولید محصولی با موتور 6 سیلندر بپردازد. پیش از این فراری در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

فراری بیش از 5 سال است که در حال کار بر روی یک موتور V6 جدید است تا پس از گذشت دهه‌ها به تولید محصولی با موتور 6 سیلندر بپردازد. پیش از این فراری در دهه ۷۰ میلادی مدل دینو را با موتور 6 سیلندر عرضه کرده بود٬ اما پس از پایان تولید دینو٬ این خودروساز صاحب سبک تاکنون هیچ محصول شش سیلندری را به بازار معرفی نکرده است و از این رو عرضه یک مدل جایگزین برای دینو کلاسیک٬ می تواند تحولی برای داغ شدن رقابت کلاسیک با محصولات ارزان قیمت تری نظیر پورشه ۹۱۱ تلقی شود.

حال تصاویر جاسوسی جدیدی از این محصول مورد انتظار منتشر شده است که به احتمال زیاد از یک موتور V6 دو توربو مجهز به موتور الکتریکی بهره خواهد برد.

این مدل پس از گذشته بیش از یک دهه جایگزین پلت فرم مدل 458 ایتالیا خواهد شد.

فراری از سال 2009 با معرفی 458 ایتالیا محصولات V8 موتور وسط خود را بر پایه این پلت فرم تولید کرد. هر دو مدل 488 GTB و F8 Tributo از پلت فرم 458 بهره می‌برند.

گرچه شاید فراری همچنان به تولید مدل های V8 موتور وسط خود بپردازد و در حال حاضر نمی‌توان این مسئله را پیش بینی کرد.

این موتور جدید با کد F171 تولید خواهد شد و یک پیشرانه 3 لیتری V6 دو توربو خواهد بود. احتمالا فراری از این موتور در اولین شاسی بلند خود که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد نیز استفاده خواهد کرد.

به نظر نمی‌رسد این موتور اشتراکات فنی چندانی با موتور جدید V6 شرکت مازراتی یعنی Nettuno داشته باشد.

زیرا موتور فراری از زاویه 120 درجه بین دو بلوک سیلندر بهره می‌برد و گیربکس آن نیز توسط یک موتور الکتریکی به میل لنگ متصل شده است. در حال حاضر مشخص نیست که قدرت نهایی این موتور به چه میزان است اما انتظار می‌رود که حداکثر قدرت خروجی آن به 750 اسب بخار برسد.

برخلاف مدل SF90 Stradale فراری این محصول را به صورت محور متحرک عقب عرضه خواهد کرد. در حال حاضر رقیب اصلی این محصول را باید مک لارن آرتورا دانست که چندی پیش با مشخصاتی مشابه این فراری رونمایی شده بود.

پیش از این در خبری به طور جامع از برنامه های فراری برای این قوای محرکه جدید صحبت کرده بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی