ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ از آپلود شدن اسکرین‌شات‌ها در گوگل فوتوز جلوگیری می‌کند

کاربران گوگل فوتوز با گوشی‌های سامسونگ، شیائومی، اوپو و ریلمی همیشه با مشکل اذیت‌کننده‌ای سر و کار داشتند: گوشی‌های آن‌ها از اسکرین‌شات‌ها بکاپ می‌گرفت و هیچ گزینه‌ای برای خاموش کردن آن وجود نداشت. اما حالا ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

کاربران گوگل فوتوز با گوشی‌های سامسونگ، شیائومی، اوپو و ریلمی همیشه با مشکل اذیت‌کننده‌ای سر و کار داشتند: گوشی‌های آن‌ها از اسکرین‌شات‌ها بکاپ می‌گرفت و هیچ گزینه‌ای برای خاموش کردن آن وجود نداشت. اما حالا این مشکل با اندروید ۱۲ بتا حل می‌شود.

گوشی‌های اندرویدی دو پوشه برای ذخیره عکس و فیلم دارند. پوشه «عکس‌ها» جایی است که عکس‌های دانلود شده کاربر یا اسکرین‌شات‌های او ذخیره می‌شوند. پوشه دیگری به نام «DCIM» وجود دارد که عکس‌ها و فیلم‌هایی که با دوربین گوشی گرفته شده‌اند در آن ذخیره می‌شوند و گوگل فوتوز، دراپ باکس، وان درایو و سایر فضاهای ابری می‌توانند این فولدر را بررسی کنند و از هر فایل جدید بکاپ بگیرند.

اندروید ۱۲

مشکلی که برای گوشی‌های سامسونگ، شیائومی، اوپو و ریلمی وجود دارد این است که اسکرین‌شات‌ها را همیشه در پوشه DCIM نگه می‌دارند و اپلیکیشن‌های فضای ابری آن‌ها را به عنوان فایل جدید شناسایی می‌کنند و از آن‌ها بکاپ می‌گیرند. هیچ راهی برای جلوگیری از بکاپ‌گیری از آن‌ها نیست مگر اینکه کل سیستم را خاموش کنید یا از برنامه‌های دیگری که فایل اسکرین‌شات‌ها را تشخیص می‌دهند، برای جلوگیری از چنین موضوعی استفاده کنید.

خوشبختانه به نظر می‌رسد که گوگل این مشکل را در اندروید ۱۲ حل کرده و اسکرین‌شات‌ها و یا اسکرین‌ریکوردها را در پوشه «عکس‌ها» و در زیرپوشه «اسکرین‌شات‌ها» ذخیره می‌کند و از نگهداری آن‌ها در پوشه DCIM و یا پوشه دلخواه جلوگیری می‌کند.

این تصمیم هنوز نهایی نشده ولی احتمال کمی وجود دارد که اجرای آن لغو شود. این کار گوشی‌های سامسونگ را مجبور می‌کند تا اسکرین‌شات‌ها را در فایل خاصی ذخیره و مشکل گوگل فوتوز را حل کنند. البته این راه‌حل تنها برای سامسونگ نیست و شیائومی، اوپو و ریلمی نیز از این آپدیت برای رفع این مشکل استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی