ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریزش ۸ درصدی قیمت بیت کوین در واکنش به خبر سخت‌گیری‌های جدید چین

قیمت بیت‌کوین دیشب به موجب اخبار واصله از چین در زمینه افزایش سخت‌گیری‌ها پیرامون استخراج و معامله رمزارزها بیش از ۸ درصد افت پیدا کرد. مقامات چینی می‌گویند وضع قوانین جدی‌تر برای محافظت از سیستم‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۷

قیمت بیت‌کوین دیشب به موجب اخبار واصله از چین در زمینه افزایش سخت‌گیری‌ها پیرامون استخراج و معامله رمزارزها بیش از ۸ درصد افت پیدا کرد. مقامات چینی می‌گویند وضع قوانین جدی‌تر برای محافظت از سیستم‌های مالی ضروری است.

«لیو هه»، معاون نخست وزیر چین در بیانیه‌ای گفت باید فعالیت‌های مربوط به استخراج و معامله بیت‌کوین را کنترل کنیم و قاطعانه جلوی انتقال ریسک به جامعه را بگیریم. در پی این اظهارات قیمت بیت‌کوین بیش از ۸ درصد ریزش داشت. این رمزارز از چند روز پیش با افتی شدید بیش از ۴۰ درصد با قیمت تاریخی خود فاصله گرفته است. رمزارزهای دیگر مثل اتریوم و دوج‌کوین هم شرایط مشابهی داشته‌اند.

خبر سخت‌گیری‌های آتی چین در وضعیتی اعلام می‌شود که چند روز پیش مقامات آمریکا هم از برخورد با فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه رمزارزها برای فرار از مالیات خبر داده بودند. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده گفت مردم در معاملات بیت‌کوین نیز درست مثل پول نقد باید هرگونه جابه‌جایی به ارزش بیشتر از ۱۰ هزار دلار را گزارش کنند.

چین بخش بزرگی از توان استخراج بیت‌کوین را در بر گرفته و توان زیادی مصرف می‌کند تا مسائل پیچیده ریاضیاتی این رمزارز را حل کند. مقامات کشورهای مختلف تاکنون بارها درباره استفاده از رمزارزها برای فعالیت‌های غیرقانونی ابراز نگرانی کرده‌اند.

در بیانیه چین آمده: «ضروری است به حفظ عملکرد بازار سهام، اوراق قرضه و بازارهای مبادله خارجی کمک کنیم و جلوی فعالیت اوراق بهادار غیرقانونی را بگیریم و به شکل جدی برای کنش‌های مالی غیرقانونی جریمه در نظر بگیریم.»

بانک مرکزی چین یکی از اولین بانک‌های مرکزی دنیا بود که در راستای توسعه فضای ارزهای دیجیتال به ساخت رمزارز مخصوص خود پرداخت. حالا امروز فدرال رزرو آمریکا هم اعلام کرده که در فصل تابستان مقاله‌ای در زمینه توسعه یک رمزارز وابسته به دلار منتشر خواهد کرد.

بیت‌کوین در حال حاضر در حوالی ۳۷ هزار دلار معامله می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی