ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ احتمالا با دکمه‌های لمسی از راه می‌رسد

گلکسی فولد دستگاه جدیدی بود که سامسونگ وارد بازار کرد و چون یک محصول نوآورانه بود، کره‌ای‌ها پتنت‌هایی را برای آن ثبت کردند که البته اکثرشان به محصول نهایی راه پیدا نکردند. حالا که سامسونگ ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

گلکسی فولد دستگاه جدیدی بود که سامسونگ وارد بازار کرد و چون یک محصول نوآورانه بود، کره‌ای‌ها پتنت‌هایی را برای آن ثبت کردند که البته اکثرشان به محصول نهایی راه پیدا نکردند. حالا که سامسونگ برای معرفی گلکسی زد فولد ۳ آماده می‌شود، اطلاعات پتنت جدیدی منتشر شده که شاید نقشی در این گوشی تاشو داشته باشد.

در این پتنت دکمه‌های کنار بدنه گلکسی زد فولد بطور لمسی طراحی شده‌اند. این دکمه‌ها به طور معمول برای خاموش/روشن کردن و کنترل صدا طراحی شده‌اند، اما مثل همیشه می‌توانند مانند دکمه‌های فیزیکی عملکردهای دیگری نیز داشته باشند.

از این طرح تنها یک خلاصه مشخص شده و چیزی از جزئیات فنی آن هنوز بیان نشده، اما احتمالا این دکمه‌های لمسی بتوانند به فشار نیز حساس باشند در غیر این صورت با هر لمس کوچکی کار می‌کنند و تاثیر منفی روی تجربه کاربری خواهند داشت.

گلکسی زد فولد ۳

ایده دکمه‌های لمسی ایده جدیدی نیست. کمپانی اچ‌تی‌سی دکمه‌های کنار بدنه گوشی U11 خود را لمسی و حساس به فشار طراحی کرده بود و حتی سامسونگ نیز برای یکی از گوشی‌ها در سال ۲۰۱۸ چنین ایده‌ای را ارائه کرد.

سال‌ها پیش سامسونگ تصمیم داشت تا این تکنولوژی را در گلکسی سری اس استفاده کند، اما این ایده رها و هیج وقت عملی نشد. حالا ممکن است پس از گذشت سال‌ها از این اتفاق، سامسونگ بالاخره از آن در گلکسی زد فولد ۳ استفاده و روانه بازار کند. در حالی که این اتفاق بعید به نظر می‌رسد، همچنان بسیار جالب است که سامسونگ به اضافه کردن چنین ویژگی جدیدی به آخرین مدل گوشی هوشمند تاشو خود فکر کرده است.

دکمه‌های لمسی تکنولوژی محبوبی محسوب نمی‌شوند. آن‌ها به اندازه دکمه‌های فیزیکی دقیق و برای انجام عملکردهای متفاوت به اندازه کافی راحت نیستند. این دکمه‌ها بیشتر برای جلب توجه هستند و به نظر نمی‌رسد که سامسونگ نیز بخواهد از آن استفاده مفیدی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی