ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتصال ۲۲۵ روستای استان همدان به اینترنت پرسرعت همراه اول

مراسم بهره‌برداری و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ارتباطات روستایی استان همدان با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد و طی آن 225 روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند. در این مراسم که با ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۵

مراسم بهره‌برداری و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ارتباطات روستایی استان همدان با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد و طی آن 225 روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند.

در این مراسم که با حضور استاندار، نمایندگان همدان در مجلس و جمعی از مدیران وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات و همراه اول برگزار شده بود، بهره برداری از 154 سایت همراه اول که به نسل سه یا چهار ارتقا یافته بودند صورت گرفت و در مجموع ساکنین 225 روستای این استان تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند. با برقراری ارتباط زنده از طریق ویدئوکنفرانس با روستاهای قراگل و سیمین ابرو، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سایت های همراه اول در این دو روستا افتتاح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با تشکر از همراه اول که بار اصلی توسعه در این استان را به دوش کشیده، اظهار داشت:

«علی رغم تمامی مشقت‌هایی که این روزها همراه اول در زمینه تامین تجهیزات با آن‌ها مواجه است، اما تلاش ویژه، همکاری و پشتیبانی مناسبی داشتند تا ما به قولی که دادیم، بتوانیم عمل کنیم..»

به گفته «محمد جواد آذری جهرمی»، کار اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پس از دو ماه کار فشرده به پایان رسیده است و 264 روستا با اعتبار 167 میلیارد تومان به اینترنت متصل شدند.

به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، بازه زمانی این پروژه همراه اول از ۱۵ شهریور 1399 تا یکم خرداد 1400 عنوان شده است که با انجام آن 75 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفته است.

همچنین افزایش پهنای باند ۱۴۹ مرکز روستایی هر یک به میزان یک گیگابیت برثانیه (1Gbps) توسط شرکت مخابرات ایران در جهت بهبود تجربه مشترکان برای دسترسی به اینترنت پرسرعت صورت پذیرفته است.

در این مراسم علاوه بر 154 سایت همراه اول، 7 سایت ایرانسل و 3 سایت های وب نیز به بهره برداری رسید تا اتصال روستاهای استان همدان به شبکه ملی ارتباطات، ۲۴ درصد افزایش یابد.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت ارتباطات، همراه اول حدود ۴۵ هزار روستا در سراسر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است که بیش از دو برابر روستاهای تحت پوشش اپراتورهای دیگر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی