ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک D14 [تماشا کنید]

میت‌بوک D14

هواوی طی سال‌های اخیر در حوزه لپ‌تاپ راه درازی را پیموده و محصولاتی رقابتی را وارد بازار کرده است. سال گذشته یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی بازار یعنی میت‌بوک D15 را بررسی کردیم و حالا مدل ۱۴ اینچی این محصول یعنی میت‌بوک D14 وارد بازار ایران شده است. این لپ‌تاپ ترکیب متوازنی از قدرت، کیفیت و زیبایی را ارائه می‌دهد تا هواوی بتواند در بخش میان‌رده‌های سبک‌وزن بازار نیز رقابت را ادامه دهد. هواوی میت‌بوک D14 را می‌توان مدل ۱۴ اینچی نسل قبل دانست که از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارد اما در این مدل به‌جای پردازنده AMD از پردازنده نسل دهم اینتل استفاده شده و کارت گرافیک اختصاصی انویدیا نیز توان دستگاه برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین و بازی‌های نه‌چندان سنگین افزایش می‌دهد. در ویدیوی زیر نگاه کوتاهی به هواوی میت‌بوک D14 داریم که در حال حاضر با قیمت حدود ۲۲ میلیون تومان در بازار موجود است.

ویدیوی جعبه‌گشایی لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک D14

هواوی به مثابه نسخه بزرگ‌تر میت‌بوک سری D، دو نسخه از D14 را روانه بازار کرده: یکی با پردازنده اینتل و دیگری با پردازنده AMD. مدلی که به دست ما رسیده و در بازار هم به‌راحتی پیدا می‌شود، از پردازنده نسل دهم اینتل Core i5 و ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت PCIe بهره می‌برد. مشخصات میت‌بوک D14 نوید یک تجربه روان و بی‌دغدغه از کارهای روزمره را می‌دهد. در کنار نسخه Core i5، هواوی میت‌بوک خود را با پردازنده Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم نیز عرضه می‌کند که قیمت بالاتری هم دارد.

میت‌بوک D14

همچنین اگر دنبال نسخه AMD باشید، می‌توانید آن را با پردازنده رایزن ۵ یا ۷ نیز سفارش دهید. فقط یک نکته را در نظر بگیرید که تنها نسخه اینتل میت‌بوک D14 به گرافیک مجزای انویدیا MX250 با ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی مجهز شده و نسخه AMD از گرافیک مجتمع وگا ۸ یا ۱۰ (بسته به نوع پردازنده) بهره می‌برد. نسخه AMD این لپ‌تاپ تفاوتی با نسخه ۱۵ اینچی نداشته و می‌توانید بررسی آن را در این لینک مطالعه کنید. در رابطه با توانایی نسخه اینتل، باید کمی بیشتر صبر کنید تا بررسی آن را انجام دهیم.

میت‌بوک D14

نمایشگر هواوی میت‌بوک D14 در سه طرف حاشیه‌های بسیار کمی دارد و اصلا به همین دلیل است که هواوی نام تجاری «FullView» را برای آن برگزیده است. هواوی می‌گوید حاشیه‌ها به ۴.۸ میلیمتر کاهش پیدا کرده‌اند تا مزاحم تماشای محتوا نشوند. اما هواوی نگفته چرا چانه پایین نمایشگر را کاهش نداده تا آن ۲۵ درصد مزاحمت باقی‌مانده را نیز از بین ببرد. البته این حاشیه‌های کم، بی‌دلیل نیستند، چرا که وب‌کم این نسخه نیز همچنان میان کلید‌های F6 و F7 پنهان شده و به صورت بیرون‌جهنده عمل می‌کند تا هر زمان که بخواهید تماس تصویری داشته باشید، به این نکته فکر کنید چرا مخاطب شما باید به اعماق بینی شما دید داشته باشد؟

میت‌بوک D14

پنل به کار رفته در این لپ‌تاپ از نوع IPS با رزولوشن تمام اچ‌دی بوده و تا ۱۷۸ درجه زاویه دید را تضمین می‌کند. همچنین نمایشگر لپ‌تاپ نیز ۱۸۰ درجه باز می‌شود. البته ما کاربرد مناسبی برای این سطح از انعطاف‌پذیری پیدا نکردیم اما قطعاً هستند افرادی که از این انعطاف استقبال کنند. خبر خوب در رابطه با نمایشگر این است که پوششی مات دارد تا انعکاس نور محیط و کار کردن در محیط پر نور را به تجربه‌ای عذاب‌آور تبدیل نکند. اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می‌شود که بدانید حداکثر روشنایی نمایشگر این لپ‌تاپ به ۲۵۰ نیت می‌رسد. ناگفته نماند که کیفیت نمایشگر بسیار بالاست و رنگ‌ها دقیق و شاداب هستند.

میت‌بوک D14

وزن ۱.۳۸ کیلوگرمی دستگاه نیز برای یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی آلومینیومی بسیار مناسب است. همچنین ضخامت میت‌بوک D14 از ۱۶ میلی‌متر تجاوز نمی‌کند تا به راحتی بتوانید آن را در هر کوله‌پشتی یا کیفی قرار دهید. کیفیت ساخت این دستگاه هم چیزی از مک‌بوک‌های اپل کم ندارد. تنها این نکته را در نظر داشته باشید که در آن را با یک دست نمی‌توانید باز کنید. البته این نکته نشان‌دهنده لولای سفت میت‌بوک D14 است، اما دانستن آن خالی از لطف نیست.

میت‌بوک D14

در رابطه با کیبورد این لپ‌تاپ هم تنها باید یک نکته را بدانید و آن این است که به نور پس‌زمینه مجهز شده و در محیط‌های کم‌نور یا شب‌کاری‌های طولانی کنارتان خواهد بود. بازه حرکتی کلید‌ها نیز مناسب بوده و با وجود این که با یک لپ‌تاپ نسبتاً باریک طرف هستیم، کلیدها حرکت خوب و دقت بالایی دارند. ترک‌پد میت‌بوک D14 هم ابعاد مناسبی دارد و از فرمان‌های چند لمسی و درایور «Precision» مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند. کمی هم در مورد درگاه‌ها صحبت کنیم. میت‌بوک D14 به دو پورت USB A 2.0 و 3.0 در کنار  پورت USB Type-C و HDMI و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری مجهز شده که برای لپ‌تاپی با این ابعاد بسیار مناسب است، به‌خصوص وقتی بدانیم مک‌بوک‌های اپل با ابعاد تقریبا مشابه، تنها به دو یا ۴ پورت USB Type-C اکتفا کرده‌اند.

میت‌بوک D14

شارژ این لپ‌تاپ نیز از طریق همین پورت USB Type-C صورت می‌گیرد. شارژر ۶۵ واتی همراه لپ‌تاپ، برای شارژ باتری ۵۶ وات ساعتی میت‌بوک D14 کافی به نظر می‌رسد. در رابطه با شارژدهی و سرعت شارژ هم شما را به بررسی کامل که به زودی منتشر خواهد شد ارجاع می‌دهم.

میت‌بوک D14

در کل به نظر می‌رسد هواوی با توجه به موفقیت لپ‌تاپ میت‌بوک D15 تصمیم گرفته مدل ۱۴ اینچی آن را هم روانه بازار کند تا در بازه قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان نماینده شایسته‌ای برای رقابت با تایوانی‌ها داشته باشد. تا اینجا به نظر می‌رسد این کمپانی چینی پرآوازه موفق هم شده است اما اظهارنظر دقیق در این مورد به بررسی کامل‌تری نیاز دارد. اگر سؤالی در رابطه با لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک D14 دارید در بخش نظرات بپرسید تا در بررسی کامل به آن‌ها پاسخ دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمدمهدی علی دوست
    محمدمهدی علی دوست | ۲ خرداد ۱۴۰۰

    عالی بود ممنون از دیجیاتو و داش کوروش

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.