ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین شبکه اجتماعی لینکدین را به جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات کاربران متهم کرد

برخی اپلیکیشن‌ها باید در چین درباره نحوه جمع‌آوری داده‌های کاربران تجدیدنظر کنند، چرا که دولت پکن اخیرا ۱۰۵ برنامه از جمله لینکدین را به نقض قوانین حریم خصوصی از طریق جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

برخی اپلیکیشن‌ها باید در چین درباره نحوه جمع‌آوری داده‌های کاربران تجدیدنظر کنند، چرا که دولت پکن اخیرا ۱۰۵ برنامه از جمله لینکدین را به نقض قوانین حریم خصوصی از طریق جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از آن‌ها متهم کرده است.

در میان این ۱۰۵ اپ و در کنار لینکدین، موتور جستجوی بینگ مایکروسافت هم به چشم می‌خورد. البته این اتهامات تنها مختص شرکت‌های خارجی نیست و برای مثال دولت چین بایت دنس را هم به جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های کاربران از طریق Douyin یا همان تیک تاک متهم کرده است.

از دیگر اپ‌های مطرح در لیست دولت پکن می‌توان به برنامه ویدیوهای کوتاه «Kuaishou»، مرورگر وب موبایل بایدو و همچنین سرویس استریم موسیقی «Kugou» اشاره کرد. به تمام توسعه‌دهندگان ۱۵ روز فرصت داده شده تا مشکلات اعلامی دولت را برطرف کنند.

لینکدین

این اولین باری نیست که دولت چین درباره نحوه جمع‌آوری داده‌های کاربران و همچنین استفاده از آن‌ها به غول‌های فناوری هشدار می‌دهد. این کشور در تاریخ ۱۱ اردیبهشت با اعمال قوانین جدید حریم خصوصی، جمع‌آوری اطلاعات را محدود کرد. حالا این کشور با اتهامات اخیر، دوباره می‌خواهد از دستیابی شرکت‌ها به داده‌های خصوصی کاربران جلوگیری کند.

به نظر می‌رسد اتهامات جدید بخشی از تلاش گسترده‌تر دولت پکن برای مهار قدرت بالای غول‌های فناوری است. این کشور می‌‌خواهد مانع از افزایش قدرت چشمگیر این کمپانی‌ها به خصوص شرکت‌های چینی شود، البته در ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا هم شاهد چنین تلاش‌هایی هستیم.

دولت پکن می‌خواهد با شرایط اعلامی، کسب‌و‌کارها عملکرد شفاف‌تری داشته باشند. اگرچه چنین اقداماتی تاثیر مثبتی روی حفظ حریم خصوصی کاربران دارد و همچنین موجب تقویت رقابت در بازار این کشور می‌شود، اما از سوی دیگر شرکت‌ها را مجبور می‌کند که در مدت زمان کوتاهی، تغییرات بزرگی در مدل تجارت خود اعمال کنند و اینکار تقریبا ناممکن است. باید منتظر ماند و دید شرکت‌ها به خصوص مایکروسافت چه واکنشی از خود نشان می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ خرداد ۱۴۰۰

    عمرا، اصلا برنامه‌ای آمریکایی اطلاعات جمع نمیکنند، هیچ کدوم

    • realtime
      realtime | ۳ خرداد ۱۴۰۰

      جمع میکنن، به دولت نمی دن مثل عشق های تو😂

    • expire expre
      expire expre | ۵ خرداد ۱۴۰۰

      فقط ببند اون حلقت رو که تو گند کاری رکورد زدید

  • realtime
    realtime | ۱ خرداد ۱۴۰۰

    چین فقط منو متهم نکرده و نبسته😂

مطالب پیشنهادی