ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به تیم کوک خواستار خروج اپل از چین شدند

چهار عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل اپل از تیم کوک خواستند مراودات تجاری با چین را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. این نامه در شرایطی ارسال شده که هفته پیش نیویورک تایمز ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

چهار عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل اپل از تیم کوک خواستند مراودات تجاری با چین را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. این نامه در شرایطی ارسال شده که هفته پیش نیویورک تایمز در گزارشی از همراهی اپل با دولت چین و به خطر انداختن امنیت کاربران محلی این کشور خبر داده بود. این شرکت نه تنها فروش بالایی در چین دارد بلکه بخش عمده تولید و تامین دستگاه‌های خود را آن‌جا انجام می‌دهد.

«کن باک»، «اسکات فیتزجرالد»، «بورجس اوونز» و «دن بیشاپ» با امضای نامه‌ای خطاب به تیم کوک خواستار جلوگیری از تمکین اپل در برابر چین شدند. این نامه می‌گوید رابطه اپل با دولت چین در تناقض آشکار با ارزش‌های اساسی اپل در زمینه حریم خصوصی به عنوان یکی از رکن‌های اصلی حقوق بشر است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، اپل نه تنها به خواسته‌های دولت چین تن می‌دهد، بلکه فعالانه در زمینه نقض حریم خصوصی کاربران مشارکت می‌کند. اپل متهم به واگذاری کنترل دیتاسنترهای چین به یکی از مراکز محلی است و اپلیکیشن‌هایی را از اپ استور حذف می‌کند که مخالف دولت این کشورند.

کوپرتینویی‌ها می‌گویند آن‌ها صرفا تابع قوانین محلی‌اند و تنها زمانی اطلاعات کاربران را ارائه می‌کنند که دولت رسما چنین درخواستی داشته باشد. اپل اتهام واگذاری دسترسی نامحدود به اطلاعات کاربران را رد کرده و مدعی است که در چین حتی بیشتر از سایر نقاط دنیا از فناوری‌های رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کند.

این نامه در توییتی از سوی آقای «باک» به اشتراک گذاشته شد. نامه این چهار نماینده در انتها از اپل می‌خواهد که جایگاه خود را در طرح و نقشه‌های دولت چین در نظر بگیرد و اقدامات لازم را انجام دهد تا هرچه سریع‌تر از همکاری با این کشور جدا شود. به‌زعم این چهار نفر اپل دیگر نباید در راه زیر پا گذاشتن آزادی، برابری و صلح جهانی در چنین برنامه‌هایی مشارکت داشته باشد. اپل هنوز به این نامه واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۲ خرداد ۱۴۰۰

    اپل کی میخواد این انحصار گرایی جمع کنه خدا میدونه ر.ی.د.ی.م تو اکوسیستمتون 🤦‍♂️🤦‍♂️

مطالب پیشنهادی