ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا به همراه آژانس فضایی اروپا و ژاپن تاثیرات زیست محیطی کرونا را بررسی می‌کند

ویروس کرونا در بیش از یکسال گذشته تغییرات قابل توجهی روی دنیا داشته. قرنطینه اکثر کشورهای دنیا، تغییر رویه کارمندان به صورت دورکاری و همچنین افزایش ضایعات پزشکی به مرور زمان تاثیرات متفاوتی بر محیط ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

ویروس کرونا در بیش از یکسال گذشته تغییرات قابل توجهی روی دنیا داشته. قرنطینه اکثر کشورهای دنیا، تغییر رویه کارمندان به صورت دورکاری و همچنین افزایش ضایعات پزشکی به مرور زمان تاثیرات متفاوتی بر محیط زیست سیاره زمین خواهد گذاشت. اکنون ناسا به همراه آژانس فضایی اروپا و آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) قصد دارند اثرات زیست محیطی این ویروس منحوس را بررسی کنند.

آژانس‌های فضایی اعلام شده از ۲ تا ۸ تیر رویداد مجازی یک هفته‌ای را برگزار خواهند کرد که در آن از داده‌های داشبورد رصد زمین استفاده می‌کنند. آژانس‌های فضایی شرکت کننده در این برنامه سال گذشته همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند و داده‌های زیادی از ماهواره‌های رصدکننده زمین خود برای کنترل تاثیرات کووید-۱۹ در سراسر جهان جمع‌آوری‌ کرده‌اند که داشبورد عنوان شده را تشکیل می‌دهد.

هدف آن‌ها دستیابی به ابزاری برای عموم مردم بود که بتوانند «تاثیرات کوتاه مدت و بلندمدت محدودیت‌های مربوط به بیماری همه‌گیر در سراسر جهان» را مطالعه کنند. در طول این رویداد، کدنویس‌ها، دانشمندان و سایر افرادی که قصد شرکت در آن را دارند، باید گروه‌های مجازی تشکیل دهند و یکی از چندین چالش مربوط به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را حل کنند.

چالش‌های عنوان شده در این رویداد که شرکت‌کننده‌ها باید آن‌ها را رفع کنند شامل کیفیت‌ هوا، کیفیت آب، تاثیر اقتصادی، تاثیرات کشاورزی، گاز گلخانه‌ای، تاثیر سیستم زمین به هم پیوسته و تاثیرات اجتماعی می‌شود. شرکت‌کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا با دانشمندان آژانس‌های فضایی اعلام شده از طریق کانال‌های گفتگو رسمی ارتباط برقرار کنند و گروه‌های برنده می‌توانند راه‌حل‌های خود را در داشبورد رصد زمین ثبت کنند.

در حال حاضر علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند از طریق وب‌سایت این رویداد ثبت نام خود را انجام دهند و احتمالا نتایج و راه‌حل‌های ثبت شده در آن، پس از پایان زمان مشخص شده، اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی