ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

IBM: تراشه M1 اپل قابل مقایسه با چیپ ۲ نانومتری ما نیست

نایب رئیس IBM در اظهار نظر جدید خود عنوان کرده که مقایسه تراشه M1 اپل با چیپ ۲ نانومتری این شرکت عادلانه نیست. او همچنین اعلام کرد که حتی با وجود مشکل کمبود جهانی تراشه، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

نایب رئیس IBM در اظهار نظر جدید خود عنوان کرده که مقایسه تراشه M1 اپل با چیپ ۲ نانومتری این شرکت عادلانه نیست. او همچنین اعلام کرد که حتی با وجود مشکل کمبود جهانی تراشه، اکنون زمان خوبی برای صنعت نیمه‌هادی محسوب می‌شود.

IBM در اواسط اردیبهشت ماه توسعه نخستین تراشه ۲ نانومتری جهان که گام بزرگی در پیشرفت فناوری مربوط به چیپ‌ها محسوب می‌شود را اعلام کرد. به گفته IBM، چیپ‌های ۲ نانومتری نسبت به تراشه‌های ۷ نانومتری با وجود عملکرد مشابه ۷۵ درصد انرژی کمتری استفاده می‌کنند و از اواخر سال ۲۰۲۴ تولید آن‌ها آغاز خواهد شد.

«موکش خاره»، معاون تحقیقات IBM در جریان مصاحبه خود با رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه در مورد مقایسه چیپ ۲ نانومتری این شرکت با تراشه M1 اپل عنوان کرد که انجام چنین کاری اصلا عادلانه نیست. او به ZDNet گفت:

«شاید عجیب باشد، اما تفاوت این دو مورد به راحتی برای همه قابل فهم است، زیرا تراشه M1 محصولی است که از فناوری موجود یعنی فناوری قدیمی استفاده می‌کند. اما چیزی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود که از سه یا چهار سال دیگر در دسترس خواهد بود. بنابراین فکر نمی‌کنم مقایسه نوآوری با چیزی که چهار یا پنج سال پیش ساخته شده، منصفانه باشد.»

چیپ ۲ نانومتری

هرچند زنجیره جهانی تامین تراشه‌ تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و این موضوع روی صنایع مختلفی تاثیرگذار بوده، خاره عنوان می‌کند که اکنون زمان بسیار خوبی برای مشارکت در صنعت نیمه‌هادی است:

«این نوآوری‌ها برای تبدیل شدن به محصول نهایی زمان زیادی لازم دارد اما به شرکت‌هایی که در زمینه نیمه‌هادی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اطمینان بیشتری می‌دهد. بنابراین اکنون که اعتماد به نفس تولیدکنندگان بالاست، زمان بسیار خوبی برای حضور در صنعت نیمه‌هادی محسوب می‌شود. همچنین ما با برنامه‌های خود برای ۱۰ سال آینده قدمی در جهت حل این مشکل برداشته‌ایم.»

او در انتهای مصاحبه خود امکان بهره‌مندی از تراشه‌های کوچکتر در آینده را نیز رد نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی