ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل علت عدم استفاده از مک او اس در آیپد پرو M1 را اعلام کرد

دو توسعه‌دهنده اپل در مصاحبه جدیدی به گفتگو درباره تصمیمات و چالش‌های پشت صحنه این شرکت در زمینه تولید آیپد پرو جدید پرداخته‌اند. آن‌ها توضیح می‌دهند که چرا آیپد پرو از macOS استفاده نمی‌کند و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

دو توسعه‌دهنده اپل در مصاحبه جدیدی به گفتگو درباره تصمیمات و چالش‌های پشت صحنه این شرکت در زمینه تولید آیپد پرو جدید پرداخته‌اند. آن‌ها توضیح می‌دهند که چرا آیپد پرو از macOS استفاده نمی‌کند و چرا مدل ۱۱ اینچی آن نمایشگر Mini-LED ندارد.

«وینسنت گو»، یکی از مهندسان تیم نمایشگرهای اپل و «اسکات برادریک»، یکی از اعضای تیم بازاریابی آیپد در گفتگو با پادکست «برایان تانگ» اطلاعات جالبی را درباره ساخت آیپد پرو جدید ارائه کرده‌اند. «گو» در پاسخ به سوالی درباره نمایشگر Mini-LED گفت انتخاب این فناوری نیازمند سطح کاملا جدیدی از مهندسی بود. اپل نمی‌توانست صرفا یک نور زمینه Mini-LED را پشت پنل LED خود بگذارد و انتظار عملکرد درخشانی داشته باشد. گو چالش اصلی را متعلق به بخش اپتیک دانست؛ چون فناوری لازم برای همگام‌سازی Mini-LED با صفحه نمایش وجود نداشت و آن‌ها باید این فناوری را از ابتدا می‌ساختند.

یکی از دلایلی که باعث شد Mini-LED به آیپد پرو ۱۱ اینچی نیاید همین مسئله بود. برادریک می‌گوید کاربران آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی انتظار بهترین فناوری‌ها و نمایشگر را دارند. به همین دلیل مدل ۱۲.۹ اینچی برای استفاده از Mini-LED انتخاب شد. این عضو تیم بازاریابی آیپد همچنین تایید کرد که این مدل به خاطر استفاده از Mini-LED نیم میلی‌متر ضخیم‌تر شده است.

آیپد پرو

توسعه آیپدی با پردازنده M1، درگاه تاندربولت و ملاحظات نرم‌افزاری اتفاقی بود که به همکاری همه بخش‌های اپل نیاز داشت. به گفته برادریک، اگر آیپد پرو قرار است به دستگاهی برای تولید محتواهای HDR تبدیل شود، باید نمایشگر و درگاه‌های خوبی داشته باشد.

تانگ درباره احتمال استفاده از macOS یا بوت کمپ روی آیپد پرو هم از این دو نفر سوال کرد. برادریک گفت هر پلتفرم برای خودش منحصر به فرد و متمایز است و به همان شکل باقی خواهد ماند. آیپد بر مبنای ارتباطات لمسی ساخته شده، دوربین و لوازم جانبی مخصوص خودش را دارد و توسعه‌دهندگان اپ‌هایی با اهداف مشخص برای آن ساخته‌اند. مک با در نظر گرفتن ماوس و کیبورد طراحی شده و نرم‌افزارهایش هم با همین هدف توسعه پیدا کرده‌اند.

برادریک افزود آیپد و مک متمایز از یکدیگر باقی می‌مانند اما اپل تاکید دارد که این دو دستگاه می‌توانند با هم کار کنند. این شرکت قابلیت‌هایی مثل Continuity و SideCar را توسعه داده تا قدرت همکاری این محصولات را بالاتر ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی