ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن VN؛ ابزار ویرایش نیمه حرفه‌ای ویدیوها در موبایل

بدون شک ویرایش حرفه‌ای ویدیوها بدون ابزارهای دسکتاپ مانند ادوبی پریمیر، کاری غیرممکن است. اما اپ‌های ویرایش ویدیو هم بسیار بیشتر از قبل پیشرفت کرده‌اند و اکنون می‌توانند انبوهی از نیازهای کاربران مبتدی را پاسخ ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

بدون شک ویرایش حرفه‌ای ویدیوها بدون ابزارهای دسکتاپ مانند ادوبی پریمیر، کاری غیرممکن است. اما اپ‌های ویرایش ویدیو هم بسیار بیشتر از قبل پیشرفت کرده‌اند و اکنون می‌توانند انبوهی از نیازهای کاربران مبتدی را پاسخ دهند. اپلیکیشن VN نیز یکی از همین موارد است که قابلیت‌های متعددی برای ویرایش ویدیو در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار می‌دهد. اما آیا می‌تواند جوابگوی نیازهای کاربران نیمه‌حرفه‌ای در موبایل باشد؟

اولین ورود به برنامه، ممکن است کمی ناامید کننده به نظر برسد؛ زیرا تبلیغات قبل از هر چیزی به چشم خواهد خورد. همچنین اپلیکیشن درخواستی پیرامون شخصی‌سازی تبلیغات و مجوزهای لازم ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده‌ی تمرکز شدید سازندگان روی چنین شیوه‌ای برای کسب درآمد است. پس از رد کردن تبلیغات و تنظیمات مرتبط با آن، صفحه‌ی اصلی برنامه نمایش داده می‌شود که چنگی به دل نمی‌زند؛ زیرا آیکن‌ها به صورت پیوسته در مرکز قرار نگرفته‌اند و باعث اغتشاش بصری می‌شوند. به نظر می‌رسد تیم توسعه‌‌دهنده توجه بیشتری به امکانات فنی محصول داشته و از بهینه‌سازی رابط کاربری غافل مانده است.

اپلیکیشن VN از چهار تب اصلی شامل خانه، ساخت پروژه، اکسپلورر و حساب کاربری تشکیل شده است. بیشترین امکانات برای ساخت ویدیوهای خلاقانه در تب خانه قرار گرفته است. کاربران به گزینه‌هایی مانند قالب‌های از پیش آماده، فیلترهای رنگی، موسیقی پس‌زمینه، جلوه‌های صوتی و فونت‌های متنوع دسترسی دارند. همچنین برای هر یک از موارد گفته شده می‌توان فایل‌های دلخواهی نیز از حافظه‌ی داخلی دستگاه انتخاب و وارد کرد. برای مثال اگر قصد قرار دادن متن‌های فارسی را در ویدیوهای خود دارید می‌توانید فونت‌های متنوع را وارد اپلیکیشن کنید و دیگر به فونت پیش‌فرض اندروید محدود نباشید.

قالب‌های آماده یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های برنامه محسوب می‌شوند که کاربران را از ویرایش و تنظیم افکت‌ها بی‌نیاز می‌کند. چنین ابزاری برای ایجاد ویدیوها در کمترین زمان ممکن، ابزاری ایده‌آل محسوب می‌شود. تعداد زیادی قالب آماده درون اپلیکیشن تعریف شده است که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. قبل از دانلود، امکان مشاهده نمونه‌های ساخته شده با هر قالب هم وجود دارد. ابتدا باید تعداد ویدیو یا تصویر مورد نیاز برای هر قالب را انتخاب کنید و پس از آن همه‌ی کارها به صورت خودکار انجام می‌شود. 

قالب‌های آماده یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های برنامه محسوب می‌شوند که کاربران را از ویرایش و تنظیم افکت‌ها بی‌نیاز می‌کند.

بیشتر قالب‌های آماده در برنامه برای ویدیوهای شخصی در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند و نمی‌توان انتظار خروجی چندان چشمگیری از آن‌ها داشت. بخش آموزش یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در تب خانه دیده می‌شود و در صورت انتخاب آن به کانال یوتیوب اپلیکیشن VN منتقل خواهید شد. تعداد محدودی ویدیوی آموزشی برای کاربران در نظر گرفته شده است که می‌تواند برای شروع کار با اپ مناسب باشد. اما استفاده از حداکثر پتانسیل برنامه نیازمند خلاقیت فردی و صرف زمان برای آشنایی با امکانات خواهد بود. 

اما مهم‌ترین بخش برنامه، تب پروژه‌ها است که می‌توان در آن پروژه‌های شخصی جدیدی تعریف کرد. اولین گام برای ساخت پروژه‌‌ی جدید، انتخاب ویدیوهای مورد نظر است. امکان انتخاب تصاویر برای ساخت اسلایدشو نیز وجود دارد و می‌توان زمان هر اسلاید در کنار افکت‌های جابه‌جایی میان اسلایدها را تغییر داد. پس از انتخاب فایل‌ها، تایم‌لاین ویرایشگر نمایش داده می‌شود که ممکن است در نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسد.

تنها اندکی زمان نیاز است تا کاربر متوجه قدرت بسیار زیاد ویرایشگر برنامه شود. امکانات پایه‌ی آن شامل تغییر سرعت، برش ویدیو، تایپ متن، تغییر صدا و گذاشتن موسیقی می‌شود. اما قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند اعمال فیلترهای جداگانه برای هر قسمت، انتخاب جلوه‌های بصری، تغییر رنگ پس‌زمینه و معکوس کردن پخش هم در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین اگر قصد تولید ویدیویی چشم‌نوازتر داشته باشد می‌توانید Keyframe دلخواه خود را در هر قسمت تعریف کنید. در پنل بالایی صفحه نیز می‌توان نسبت تصویر پیش‌فرض را تغییر داد و نسبت‌های توصیه شده برای شبکه‌های اجتماعی گوناگون نیز مشاهده می‌شود. 

متاسفانه در قسمت ویرایشگر پشتیبانی از نمایش افقی تصویر وجود ندارد و واضح است که جابه‌جایی میان قسمت‌های مختلف تایم‌لاین در حالت عمودی کمی دشوار خواهد بود. البته باید در نظر داشت که چنین اپی بیشتر برای ساخت ویدیوهای کوتاه چند ثانیه‌ای کاربرد دارد و بیشتر کاربران نیاز به تایم‌لاین طولانی نخواهند داشت. با انتخاب علامت سوال در گوشه‌ی سمت چپ هم نکات آموزشی کاربردی برای استفاده از ویرایشگر و معرفی امکانات آن نمایش داده می‌شود که می‌تواند بسیار مفید باشد. 

تنها اندکی زمان نیاز است تا کاربر متوجه قدرت بسیار زیاد ویرایشگر برنامه شود.

پس از اتمام ویرایش ویدیو با انتخاب گزینه‌ی Export می‌توان از پروژه فایل خروجی دریافت کرد. گزینه‌های در نظر گرفته شده برای ایجاد فایل خروجی بسیار پیشرفته هستند و ویژگی‌های کلیدی ویرایشگرهای ویدیوی دسکتاپ را به همراه دارند. کاربران می‌تواند رزولوشن فایل خروجی را از مقادیر 720p تا 4K انتخاب کنند یا از رزولوشن پیش‌فرض فایل‌های پروژه بهره بگیرند. انتخاب fps یکی دیگر از امکانات قابل توجه است که در طیف ۲۴ تا ۶۰ فریم بر ثانیه قابل تعریف است. در نهایت با انتخاب بیت‌ریت مناسب می‌توان حجم ویدیوی خروجی را برای پلتفرم‌های مختلف بهینه‌سازی کرد. 

پس از ساخت فایل خروجی می‌توانید برای آن نام، توضیحات دلخواه و کاور انتخاب کنید و به صورت یک آلبوم ذخیره نمایید. اکنون یک پروژه‌ی جدید در صفحه‌ی خانه مشاهده می‌شود که در آینده امکان ویرایش دوباره و افزودن محتوای جدید به آن وجود خواهد داشت. همچنین می‌توانید از طریق حساب کاربری اختصاصی اپلیکیشن VN، ویدیوهای خود را با دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارید تا در تب اکسپلورر نمایش داده شوند. 

در نهایت بخش تنظیمات پیش روی کاربران قرار دارد که امکان تغییر تنظیمات پیش‌فرض خروجی ویدیو و تغییر کیفیت پیش‌نمایش را ممکن می‌سازد. برای مثال می‌توان کیفیت پیش‌نمایش پروژه‌ها را روی رزولوشن 1600p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه قرار داد که برای یک اپ موبایل بسیار خیره کننده به نظر می‌رسد. متأسفانه گزینه‌ای برای حالت تاریک درون اپلیکیشن VN وجود ندارد و ممکن است در استفاده‌ی طولانی مدت برای کاربران آزاردهنده باشد.

اگر قصد ساخت ویدیوهای نیمه حرفه‌ای با موبایل خود را دارید یا علاقه‌ای به صرف زمان زیادی برای ویرایش ویدیوهای خود ندارید، اپلیکیشن VN با ابزارهای قدرتمند و قالب‌های آماده‌ی متنوع می‌تواند ابزار مناسبی برای شما باشد. البته ارائه‌ی چنین قابلیت‌هایی به رایگان، توسعه‌دهندگان را مجبور کرده است تا تبلیغات زیادی درون برنامه نمایش دهند اما پایداری و اجرای آن را تحت تأثیر قرار نداده است. نسخه‌ی مخصوص مک هم منتشر شده است.

 VN Video Editor Maker VlogNow

VN Video Editor Maker VlogNow

سازنده: VN, LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۹۱ / ۱۴۱ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی