ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران آیپد پرو ۲۰۲۱ می‌توانند iPadOS را از طریق شبکه 5G آپدیت کنند

آیپد پرو ۲۰۲۱ با چیپ M1 که به تازگی در اختیار برخی خریداران قرار گرفته، مانند گوشی‌های سری آیفون ۱۲ امکان بروزرسانی از طریق شبکه 5G را فراهم می‌کند. اپل با عرضه گوشی‌های سری آیفون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

آیپد پرو ۲۰۲۱ با چیپ M1 که به تازگی در اختیار برخی خریداران قرار گرفته، مانند گوشی‌های سری آیفون ۱۲ امکان بروزرسانی از طریق شبکه 5G را فراهم می‌کند.

اپل با عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با پشتیبانی از شبکه 5G، گزینه جدیدی را به iOS اضافه کرد که دانلود بروزرسانی‌های این سیستم عامل در زمان اتصال به شبکه 5G را ممکن می‌کند. حالا چنین قابلیتی در اختیار آیپد پرو M1 هم قرار می‌گیرد.

صفحه پشتیبانی مربوط به این تبلت با عنوان «استفاده از 5G با آیپد»، نحوه مدیریت ارتباط دیتا در آیپدهای جدید را توضیح می‌دهد. در بخش مربوط به حالت‌های دیتا، کاربران می‌توانند گزینه «اجازه به داده‌های بیشتر روی 5G» را فعال کنند.

با انتخاب چنین گزینه‌ای، سیستم عامل iPadOS برای کارهای مختلف و ویژگی‌های اپ‌ها از داده بیشتری استفاده می‌کند که برای مثال می‌توان به کیفیت بالاتر تماس‌های فیس تایم یا رزولوشن بالاتر محتوا در هنگام استریم اشاره کرد. این گزینه همچنین دریافت آپدیت‌های iPadOS از طریق شبکه سلولار را هم ممکن می‌کند.

آیپد پرو ۲۰۲۱

به گفته اپل، این گزینه بطور پیش فرض برای برخی کاربران با طرح‌های دیتا نامحدود فعال است، اما سایر افراد باید آن را بطور دستی فعال کنند. برای چنین کاری کاربران این دستگاه باید به بخش تنظیمات، دیتا سلولار و گزینه‌های دیتا سلولار بروند. در ادامه گزینه حالت دیتا و Allow More Data on 5G را انتخاب کنند.

در همین بخش گزینه‌های دیگری برای حالت‌های استاندارد و کم‌مصرف هم وجود دارد که دیتا کمتری نسبت به حالت اول مصرف می‌کند.

آیپد پرو ۲۰۲۱ با چیپ M1 قدرت بالایی دارد، اما هنوز بطور عمده وارد بازار نشده و البته مدل ۱۲.۹ اینچی به علت استفاده از نمایشگر Mini-LED در تولید با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. اپل اخیرا علت عدم استفاده از سیستم عامل مک او اس در این تبلت‌ها و همچنین عدم تجهیز مدل ۱۱ اینچی به نمایشگر Mini-LED را اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی