ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در اندروید ۱۲ احتمالا می‌توانید با گوگل اسیستنت دستگاه خود را خاموش کنید

کاربران در اندروید ۱۲ می‌توانند گوگل اسیستنت را با نگه داشتن دکمه پاور فعال کنند. حالا در عوض گوگل این امکان را فراهم کرده تا از طریق این دستیار هوشمند بتوانید با فرمان‌های صوتی گوشی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

کاربران در اندروید ۱۲ می‌توانند گوگل اسیستنت را با نگه داشتن دکمه پاور فعال کنند. حالا در عوض گوگل این امکان را فراهم کرده تا از طریق این دستیار هوشمند بتوانید با فرمان‌های صوتی گوشی خود را خاموش کنید.

وب‌سایت 9to5Google، با بررسی کد جدیدترین نسخه اپلیکیشن Google Search دریافته که درون این برنامه راهنمایی درباره روش جدید استفاده از دستیار گوگل قرار گرفته است. این راهنما می‌گوید در اندروید ۱۲ دو راه برای خاموش کردن دستگاه وجود دارد. راه اول فشار دادن همزمان دکمه پاور و دکمه افزایش صداست. البته آزمایش‌ها نشان داده که این ویژگی هنوز در بتای اول اندروید ۱۲ کار نمی‌کند.

روش دوم که جذاب‌تر به نظر می‌رسد، استفاده از فرمان Power off از طریق گوگل اسیستنت برای خاموش کردن دستگاه است. در حال حاضر اگر چنین فرمانی بدهید، دستیار گوگل یا به شما می‌گوید که چنین کنترلی در دسترس نیست یا روش صحیح خاموش کردن دستگاه را نشانتان می‌دهد.

گوگل اسیستنت

فعلا مشخص نیست که استفاده از این فرمان به‌طور مستقیم دستگاه را خاموش می‌کند یا منوی آشنای پاور را پیش روی شما قرار می‌دهد تا خودتان گزینه مربوطه را انتخاب کنید. افزون بر این، نمی‌دانیم این ویژگی منحصر به گوشی‌های پیکسل خواهد بود یا روی همه دستگاه‌های مجهز به اندروید ۱۲ کار می‌کند.

گوگل معمولا در آزمایشات خود برای انجام هر کار سه روش متفاوت را در نظر می‌گیرد. بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینیم در نهایت کدام روش‌ها به نسخه نهایی اندروید راه پیدا می‌کنند. اندروید ۱۲ شامل تغییرات متنوعی از لحاظ ظاهری و تجربه کاربری است. این سیستم عامل از زبان طراحی جدیدی به نام «متریال یو» استفاده می‌کند که شیوه طراحی مدرن‌تر و رنگارنگ‌تری دارد.

گوگل اسیستنت حالا علاوه بر استفاده از فرمان صوتی Hey Google، می‌تواند از گوشه صفحه و از طریق نگه داشتن دکمه پاور هم فراخوانی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی