ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

laptap macbook pro m1x
تکنولوژی

هرآنچه درباره مک‌بوک‌ پرو ۲۰۲۱ اپل می‌دانیم

اپل سال ۲۰۲۰ با معرفی مک‌بوک‌های مجهز به چیپ M1 تحول بزرگی در دنیای لپ‌تاپ‌ها ایجاد کرد و حالا تقریبا تمام علاقه‌مندان به دنیای فناوری منتظر معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو هستند که در کنار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

اپل سال ۲۰۲۰ با معرفی مک‌بوک‌های مجهز به چیپ M1 تحول بزرگی در دنیای لپ‌تاپ‌ها ایجاد کرد و حالا تقریبا تمام علاقه‌مندان به دنیای فناوری منتظر معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو هستند که در کنار سخت افزار قدرتمندتر، طراحی جدیدی هم خواهد داشت. در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب نگاهی به تمام گزارش‌ها درباره مک‌بوک‌ پرو ۲۰۲۱ اپل داشته باشیم.

اپل می‌خواهد در کنار طراحی جدید، از سیلیکون تازه‌ای هم برای لپ‌تاپ‌هایش استفاده کند که البته احتمالا در آینده این تراشه در کامپیوترها و تبلت‌های کوپرتینویی‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه همراه دیجیاتو باشید تا ببینیم اپل چه برنامه‌هایی برای مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ در سر دارند.

طراحی، اندازه و رنگ‌های مک‌بوک‌ پرو ۲۰۲۱ اپل

طبق گزارش‌ها، در تابستان پیش رو باید منتظر رونمایی از نسخه بازطراحی شده مک‌بوک پرو باشیم. این لپ‌تاپ در دو نسخه با نمایشگرهای ۱۴ و ۱۶ اینچی از راه می‌رسد و احتمالا خبری از مدل ۱۳ اینچی با طراحی جدید نخواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی جایگزین نسخه ۱۳ اینچی خواهد شد، البته شاید کوپرتینویی‌ها همچنان به فروش مدل ۱۳ اینچی ادامه دهند و آن را با پردازنده جدید، بروز کنند.

مک‌بوک‌ پرو ۲۰۲۱ اپل

یکی از منابع موثق حوزه فناوری به نام «جان پراسر» در گذشته گفته بود اپل مک‌بوک ایر جدید را با رنگ‌های متنوع مشابه آی‌مک ۲۰۲۱ روانه بازار می‌کند. با این حال به نظر نمی‌رسد کوپرتینویی‌ها چنین رویکردی را برای مک‌بوک پرو جدید درنظر بگیرند و این لپ‌تاپ احتمالا با رنگ‌های خاکستری فضایی و نقره‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر این، احتمالا لوگوی مک‌بوک پرو هم از زیر نمایشگر حذف شود.

نمایشگرهای Mini-LED در لپ‌تاپ‌های اپل

اپل با معرفی آیپد پرو ۲۰۲۱ به سراغ نمایشگر Mini-LED برای مدل ۱۲.۹ اینچی رفت که البته طبق گزارش‌ها هنوز برای تولید انبوه آن‌ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» انتظار دارد مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ در نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی با چنین فناوری از راه برسد. شاید تا زمان معرفی این لپ‌تاپ‌ها، کوپرتینویی‌ها بتوانند بر مشکلات تولید چنین پنل‌هایی غلبه کنند.

نمایشگرهای Mini-LED از LEDهای زیادی استفاده می‌کنند که نتیجه‌اش کنترل بهتر نور پس زمینه، کنتراست بالاتر و دامنه دینامیکی بهتر می‌شود. برای مثال کنتراست پنل مورد استفاده در آیپد پرو M1 به ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ می‌رسد و حداکثر روشنایی برابر ۱۶۰۰ نیت دارد.

پورت‌ها و مگ‌سیف

ظاهرا اپل می‌خواهد تعداد پورت‌های لپ‌تاپ‌های گران قیمتش را افزایش دهد، در همین راستا باید منتظر استفاده از شارژر مگ‌سیف، درگاه کارت حافظه SD، پورت HDMI و پورت‌های تاندربولت بیشتر در نسل جدید مک‌بوک پرو باشیم. در حال حاضر مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی از دو پورت تاندربولت و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی از چهار پورت تاندربولت بهره می‌برند.

مینگ-چی کو هم پیش‌بینی کرده پورت مگ‌سیف به مک‌بوک‌ پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی برمی‌گردد. این پورت شارژ در سال ۲۰۰۶ با لپ‌تاپ‌های مک معرفی شد که البته پس از چندین سال دیگر اپل از آن استفاده نکرد. در حقیقت زمانی که کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۱۶ به سراغ پورت USB-C رفتند، مگ‌سیف در مک‌بوک‌ها ناپدید شد. حالا باید منتظر ماند و دید این پورت دوباره به محصولات محبوب اپل بازمی‌گردد یا خیر.

پایان تاچ بار

تاچ بار قابلیتی است که در نسخه‌های گران‌قیمت مک‌بوک پرو قرار دارد، اما بسیاری از کاربران علاقه‌ای به آن ندارند و خواهان برگشت کلیدهای استاندارد به لپ‌تاپ‌های اپل هستند. به گفته کو، کوپرتینویی‌ها دوباره به سراغ طراحی استاندارد می‌روند و در مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ خبری از تاچ بار نخواهد بود.

مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ اپل

نسل جدید چیپ M1

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره نسل بعدی اپل سیلیکون وجود دارد، اما هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم کوپرتینویی‌ها چه نامی را برای آن انتخاب می‌کنند. برخی این تراشه را M1X و تعدادی M2 نامگذاری کرده‌اند، با این وجود این چیپ با هر اسمی که وارد بازار شود، نسبت به M1 عملکرد بهتری خواهد داشت.

به گزارش بلومبرگ، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید از تراشه‌ای با ۱۰ هسته پردازشی بهره می‌برند و همچنین ۱۶ تا ۳۲ هسته گرافیکی خواهند داشت. علاوه بر این، تراشه جدید حداکثر از ۶۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند و دارای موتور عصبی بهبودیافته خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که در ماه‌های پایانی ۲۰۲۱ نسخه جدید مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با طراحی قدیمی اما پردازنده‌ای تازه از راه برسد. اگرچه این تراشه همچنان مانند M1 دارای ۸ هسته خواهد بود، اما سرعتش بالاتر می‌رود و تعداد هسته‌های گرافیکی‌اش هم به ۱۰ می‌رسد.

اگرچه برخی گزارش‌ها به پشتیبانی مک‌بوک‌ پرو ۲۰۲۱ اپل از فیس آیدی و شبکه 5G اشاره کرده‌اند، اما گزارش بلومبرگ گفته نباید منتظر چنین ویژگی‌هایی در آینده نزدیک باشیم.

تاریخ عرضه و قیمت مک‌بوک پرو ۲۰۲۱

طبق گزارش‌ها، باید منتظر معرفی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ اپل در تابستان پیش رو باشیم، با این حال اطلاعی از قیمت این لپ‌تاپ نداریم. علاوه بر این نمی‌دانیم کوپرتینویی‌ها تولید مدل ۱۳ اینچی را متوقف می‌کنند یا آن را با پردازنده جدیدی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

در صورتی که اپل تصمیم بگیرد مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ را به نمایشگر Mini-LED مجهز کند، به احتمال زیاد با افزایش قیمت این لپ‌تاپ‌ها مواجه خواهیم شد. انتظار می‌رود این افزایش قیمت در حدود ۱۰۰ دلار باشد، البته شاید کوپرتینویی‌ها این نمایشگر را به عنوان یک ویژگی اضافه درنظر بگیرند و کاربرانی که حاضر به پرداخت هزینه بالاتر باشند، به آن دسترسی پیدا کنند.

باید منتظر ماند و دید چقدر پیش‌بینی‌های این مقاله درست از آب درمی‌آیند، البته با توجه به اینکه احتمالا چندین ماه تا معرفی آن‌ها فاصله داریم، باید منتظر انتشار گزارش‌های جدیدتری هم باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amirahmadi2006
    amirahmadi2006 | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    پوووول😦 😦 :apple:

مطالب پیشنهادی