ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویرجین گلکتیک با VSS Unity سومین ماموریت فضایی موفق خود را انجام داد

ویرجین گلکتیک پس از دو سال اولین پرواز فضایی موفق خود را انجام داد. این ماموریت با فضاپیمای سرنشین‌دار VSS Unity انجام شد که تا ارتفاع بیش از ۹۰ کیلومتری بالا رفت و دوباره به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

ویرجین گلکتیک پس از دو سال اولین پرواز فضایی موفق خود را انجام داد. این ماموریت با فضاپیمای سرنشین‌دار VSS Unity انجام شد که تا ارتفاع بیش از ۹۰ کیلومتری بالا رفت و دوباره به سلامت به زمین برگشت. ماموریت ویرجین گلکتیک از ایالت نیو مکزیکو انجام شد و آن را به سومین ایالت آمریکا تبدیل کرد که تاکنون انسان به فضا فرستاده است.

بوستر VMS Eve ویرجین گلکتیک دیشب ساعت ۱۹:۰۵ به وقت ایران با فضاپیمای Unity از مرکز فضایی نیو مکزیکو بلند شد. این فضاپیما با جدا شدن از Eve به سرعت ۳ ماخ رسید و در ساعت ۲۰:۰۰ در نقطه اوج قرار گرفت. سپس با تغییر جهت به جو زمین برگشت و ۱۳ دقیقه بعد روی زمین فرود آمد.

ماموریت دیشب که حامل باری برای ناسا هم بود، جدیدترین اقدام ویرجین گلکتیک و قدم تازه‌ای برای دستیابی به هدف آغاز صنعت گردشگری فضاست. تاکنون حدود ۶۰۰ نفر بلیت سفرهای فضایی آینده این شرکت را که قیمتی در حدود ۲۵۰ هزار دلار دارد، رزرو کرده‌اند. فضاپیمای Unity می‌تواند شش مسافر و دو خلبان را حمل کند.

این اولین پرواز فضایی ویرجین گلکتیک از سال ۲۰۱۹ و سومین پرواز موفق این شرکت بود. دو پرواز قبلی آن‌ها در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ در مرکز فضایی Mojave Air و Spaceport در کالیفرنیا انجام شدند. در ادامه ویرجین گلکتیک پایگاه خود را به Spaceport America در نیو مکزیکو تغییر داد. اولین تلاش این شرکت در پایگاه جدید آن‌ها با شکست روبرو شد چون موتور Unity زودتر از موعد پیش از تغییر جهت فضاپیما به سمت زمین از کار افتاد. ویرجین گفته بود علت وقوع این حادثه تداخل الکترومغناطیسی بوده است.

ویرجین گلکتیک ۲۰ اردیبهشت در گزارش مالی خود تایید کرد که امسال مجموعا چهار ماموریت فضایی انجام می‌دهد. در ماموریت بعدی چهار نفر از کارمندان شرکت به عنوان مسافر سوار فضاپیما می‌شوند. ماموریت سوم قرار است موسس ویرجین، «ریچارد برنسون» را به فضا ببرد. در آخر، ماموریت چهارم هم یک ماموریت تجاری برای نیروی هوایی ایتالیا خواهد بود که درآمدی ۲ میلیون دلاری را برای این شرکت به همراه خواهد داشت. تاریخ هیچ کدام از این ماموریت‌ها هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی