ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد پرو M1 در زمان اجرای بازی‌ها تا ۲۰ وات انرژی مصرف می‌کند

اپل در آیپد پرو ۲۰۲۱ از چیپ بسیار قدرتمندی استفاده کرده که در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای آن حضور دارند. همین قدرت بالا، نیاز به انرژی بالایی هم دارد. اخیرا چندین تست نشان داده که آیپد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

اپل در آیپد پرو ۲۰۲۱ از چیپ بسیار قدرتمندی استفاده کرده که در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای آن حضور دارند. همین قدرت بالا، نیاز به انرژی بالایی هم دارد. اخیرا چندین تست نشان داده که آیپد پرو M1 در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین مصرف انرژی برابر ۲۰ وات دارد.

یکی از افراد فعال در حوزه فناوری با حساب توییتری «Golden Reviewer» اخیرا اطلاعاتی درباره مصرف انرژی این تبلت منتشر کرده است. همانطور که می‌توان حدس زد، مصرف انرژی یک چیپ به برنامه‌های مورد استفاده کاربر بستگی دارد.

ظاهرا مصرف انرژی تک هسته‌ای در فعالیت‌های سنگین مانند بنچمارک Linpack به ۱۰.۷ وات، مصرف ۸ هسته به ۱۴.۳ وات، مصرف GPU در بنچمارک گرافیکی به ۱۶.۳ وات و در هنگام اجرای بازی به ۱۹.۹ وات می‌رسد. این تراشه در حالت آماده بکار و البته فعالیت‌های سبک انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند.

آیپد پرو M1

این مصرف انرژی بالا نشان می‌دهد که M1 یک چیپ موبایل ساده مانند تراشه‌های اسنپدراگون یا اگزینوس ۲۱۰۰ نیست و البته با توجه به استفاده از آن در مک‌بوک‌ها و همچنین آی‌مک می‌توانیم به چنین موضوعی پی ببریم. با وجود مصرف بالای انرژی، ظاهرا آیپد پرو M1 مشکلی از نظر مدیریت دما ندارد و عملکردش کاهش پیدا نمی‌کند.

این مصرف بالای انرژی نشان می‌دهد که چرا اپل برای آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی از باتری بزرگتری نسبت به مدل ۲۰۲۰ استفاده کرده. چیپ A12Z مورد استفاده در نسل قبلی آیپد پرو مصرف انرژی پایین‌تری نسبت به M1 دارد.

در حال حاضر اپل خودش را برای نسل آینده چیپ M1 با نام M1X یا M2 آماده می‌کند که قدرت بالاتری خواهد داشت. در کنار افزایش قدرت، انتظار می‌رود مصرف انرژی این تراشه هم بیشتر شود. بنابراین کوپرتینویی‌ها باید به دنبال یک راه‌حل مناسب برای کاهش دمای مک‌بوک‌های ۲۰۲۱ و سیستم خنک‌کننده آن‌ها باشند. هرچند شاید اپل بتواند بدون اینکه مصرف انرژی را چندان افزایش دهد، پردازنده‌اش را قدرتمندتر از گذشته کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی