ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان از رابطه احتمالی بین چاقی و ابتلا به سرطان خبر می‌دهند

محققان به عوامل تاثیرگذار در ابتلا به سرطان اهمیت ویژه‌ای نشان می‌دهند. نتایج مطالعه جدید از رابطه احتمالی بین چاقی، شاخص توده بدنی و سایز دور کمر در ابتلا به سرطان خبر می‌دهد. نتایج اولیه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

محققان به عوامل تاثیرگذار در ابتلا به سرطان اهمیت ویژه‌ای نشان می‌دهند. نتایج مطالعه جدید از رابطه احتمالی بین چاقی، شاخص توده بدنی و سایز دور کمر در ابتلا به سرطان خبر می‌دهد.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که چاقی بیش از حد می‌تواند در ابتلا به سرطان و حتی عدم پیشرفت درمان‌های دارویی برای سرطان نقش برجسته‌ای داشته باشد.

تاکنون تحقیقات مختلفی در مورد ارتباط احتمالی بین چاقی و ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سرطان انجام شده است. در آخرین مقاله منتشر شده در نشریه «Obesity»، محققان به بررسی سهم هر یک از عوامل متابولیکی مانند لیپیدها، انسولین و لپتین در چاقی روی سیستم ایمنی پرداختند.

با وجودی که داشتن وزن ایده‌آل می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش موثری داشته باشد، چاقی مفرط می‌تواند باعث آسیب رساندن به سلول‌های ایمنی میلوئیدی مرتبط به چاقی شود.

دکتر «ماریا دی. سانچز-پینو»، استادیار تحقیق در مرکز سرطان استنلی اسکات و عضو گروه بین رشته انکولوژی و گروه ژنتیک در مرکز علوم بهداشتی LSU در نیواورلئان می‌گوید سلول‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی میلوئیدی مرتبط با چاقی می‌توانند نقش مهمی را در خطر ابتلا به سرطان برعهده داشته باشند.

گروه تحقیقاتی این دانشگاه با بررسی نشانگرهای زیستی متوجه ارتباط بین چاقی و سرطان شدند. محققان می‌گویند شواهد اولیه نشان می‌دهد چاقی مفرط حتی می‌تواند روی درمان‌های دارویی برای سرطان نقش مخربی را برعهده بگیرد.

در مطالعه انجام شده، ۱۸,۲۹۶ بزرگسال قفقازی، آفریقایی و آمریکایی مبتلا به سرطان از نظر شاخص توده بدنی و سایز دور کمر مورد بررسی قرار گرفتند. محققان در تحقیقات اولیه متوجه شدند در این تعداد شرکت کننده در مطالعه ارتباط مثبتی بین خطر ابتلا به سرطان در مردان سیاه پوست با چاقی مفرط وجود ندارد. با این وجود در میان مردان و زنان سفیدپوست از ارتباط احتمالی بین چاقی و خطر ابتلا به سرطان خبر دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی