ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا لندکروزر ۷۹ ضدگلوله و ضد مین برای شهروندان عادی [تماشا کنید]

شرکت SVI Engineering که مقر آن در آفریقای جنوبی قرار دارد، در زمینه ساخت خودروهای زرهی و ضدگلوله فعالیت می‌کند. تازه‌ترین محصول این شرکت یک خودروی ضدگلوله با نام SVI Max 3 Troopy است که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

شرکت SVI Engineering که مقر آن در آفریقای جنوبی قرار دارد، در زمینه ساخت خودروهای زرهی و ضدگلوله فعالیت می‌کند. تازه‌ترین محصول این شرکت یک خودروی ضدگلوله با نام SVI Max 3 Troopy است که می‌تواند تا 8 سرنشین را با خود کند. این خودروی چندمنظوره مثل مدل Max 3 بر مبنای تویوتا لندکروزر سری 70 (به طور دقیق‌تر سری 79) توسعه یافته است.

شاید در نگاه نخست به تصاویر SVI Max 3 Troopy فکر کنید این خودرو فقط برای مصارف نظامی کاربرد دارد، اما اینطور نیست، چرا که شرکت SVI نسخه‌ای ویژه برای شهروندان عادی و کمپانی‌هایی که نیاز به اتومبیل ضدگلوله دارند را نیز ارائه می‌کند. تفاوت این نسخه با نسخه نظامی، نبود نقاط مخصوص نصب اسلحه‌ها و تجهیزات سنگین است.

آنطور که سازنده اعلام کرده، SVI Max 3 Troopy با قوانین کشور آفریقای جنوبی همخوانی دارد و خریداران آن ملزم به کسب مجوز از کمیته ملی کنترل نیروهای نظامی (به اختصار NCACC) نیستند. به همین خاطر صنایع مختلف، سرویس‌های امنیتی و تیم‌های اسکورت می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

صفحات محافظ بدنه Max 3 Troopy از فولاد مقاوم ساخته شده و به گفته SVI میزان مقاومت حداقلی آنها با استاندارد EN1063 BR6 مطابقت دارد. این امر به معنای آنست که گلوله‌های شلیک شده از انواع سلاح‌های سبک نمی‌توانند به داخل کابین نفوذ Max 3 Troopy نفود کنند.

البته SVI گفته برای افراد و ارگان‌هایی که به دنبال مقاومت بیشتر هستند، این کمپانی سطح حفاظت BR7 را نیز ارائه می‌کند. این سطح از حفاظت هم به معنای مقاومت در برابر انواع انفجارها و مین‌های زمینی است.

در زیر کاپوت Max 3 Troopy یک موتور 4.5 لیتری توربودیزل V8 نصب شده است. این موتور توانایی تولید 202 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و می‌تواند سرعت خودرو را به 140 کیلومتر در ساعت برساند. با توجه به بروزآوری‌های صورت گرفته و اضافه شدن وزن، سیستم تعلیق Max 3 Troopy نیز ارتقا یافته و از یک میله ضد واژگونی اضافه در عقب استفاده شده است.

قیمت شاسی‌بلند یا نفربر ضدگلوله Max 3 Troopy از 1.8 میلیون رند آغاز می‌شود؛ این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریبا 128 هزار دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی