ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش فعالان رمزارز کشور جواب داد؛ ممانعت دولت از محدودسازی صرافی‌های ارز دیجیتال

نهاد ریاست جمهوری از رییس بانک مرکزی خواسته با توجه به درخواست بیش از ۶۰ هزار نفر از متعاملین و کسب‌وکارهای فعال در حوزه تبادل رمزارز، جهت جلوگیری از مسدود سازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی صرافی‌های ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

نهاد ریاست جمهوری از رییس بانک مرکزی خواسته با توجه به درخواست بیش از ۶۰ هزار نفر از متعاملین و کسب‌وکارهای فعال در حوزه تبادل رمزارز، جهت جلوگیری از مسدود سازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی صرافی‌های ارز دیجیتال اقدامات لازم صورت پذیرد.

پس از نامه رئیس مجلس به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی مبنی بر مسدودسازی درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارز، کارزاری توسط جمعی از فعالان صنعت رمزارز و بلاکچین کشور به راه افتاد و با ارسال نامه‌ای خطاب به رییس جمهور، خواستار جلوگیری از انسداد درگاه صرافی‌های رمزارز داخل کشور شدند.

در این نامه با اشاره به اینکه تبادل رمزارزها به شرط قبول مسئولیت خطرپذیری آن‌ها توسط طرفین معامله، هیچ گونه «منع قانونی ندارد» از بانک مرکزی درخواست شده بود که از اقدامات شتاب‌زده در راستای بستن درگاه‌های پرداخت صرافی‌ها جلوگیری به عمل آید تا سرمایه میلیون‌ها نفر به خطر نیفتد.

حال به نظر می‌رسد این کارزار که در کمتر از یک هفته به بیش از 60 هزار امضا رسیده بود، موثر واقع شده و دولت جلوی بسته شدن درگاه‌های فروش رمزارز را گرفت.

بر اساس نامه‌ای که آخر اردیبهشت امسال از دفتر نهاد ریاست جمهوری خطاب به رئیس کل بانک مرکزی منتشر شده آمده است که پیرو مباحث جلسه ستاد اقتصادی دولت و بنابر درخواست بیش از 60 هزار نفر از فعالین حوزه تبادل رمزارزها جهت جلوگیری از مسدودسازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی، بانک مرکزی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

صرافی‌های ارز دیجیتال

پیش از این نیز همتی، رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرده بود این نهاد تا زمان ترسیم نقشه جامع مدیریت حوزه رمزارزها، از انجام هر اقدام شتابزده‌ای خودداری می‌کند و قصد ندارند فعلا درگاه‌ها را مسدود کنند.

حال با این نامه به نظر می‌رسد در شرایطی که آمارها حکایت از ورود ۱۲ میلیون ایرانی به بازار رمز ارزها دارد، درخواست رئیس مجلس برای مسدودسازی درگاه پرداخت صرافی‌های ارز دیجیتال به زمان نامعلومی موکول شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Bigiato
    Bigiato | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    آفرییییییییییییین به این نهاد ریاست جمهوری قهرمان 👏👏👏👏 تو بهترینی روحانی!!! اصلا همه ی اصلاح طلب ها ذاتاً دنبال رفع محدودیت هستند 😙 همه ی مشکلات کشور هم تقصیر منه! منو ببخشید 😔😏

مطالب پیشنهادی