ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مصرف حافظه رمزارز چیا از مرز ۱۰ اگزابایت عبور کرد

اگرچه قیمت رمزارزها در روزهای اخیر کاهش چشمگیری داشته، اما ظاهرا رمزارز چیا همچنان محبوبیت بالایی میان ماینرها دارد چرا که میزان مصرف حافظه آن از مرز ۱۰ اگزابایت عبور کرده است. در گذشته در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

اگرچه قیمت رمزارزها در روزهای اخیر کاهش چشمگیری داشته، اما ظاهرا رمزارز چیا همچنان محبوبیت بالایی میان ماینرها دارد چرا که میزان مصرف حافظه آن از مرز ۱۰ اگزابایت عبور کرده است.

در گذشته در مقاله و همچنین ویدیویی شما را بطور کامل با چیا آشنا کردیم، رمزارزی که به علت استفاده از فضای ذخیره‌سازی بجای قطعات پردازشی، خود را دوستدار محیط زیست می‌داند. با این حال طبق گزارش‌ها این رمزارز می‌تواند در مدت کوتاهی حافظه‌های ذخیره‌سازی را از بین ببرد و به سبک دیگری به محیط زیست آسیب وارد کند.

بیش از یک ماه پیش میزان مصرف حافظه این رمزارز به ۶۰۰ پتابایت رسید و همین چند هفته پیش از مرز ۱ اگزابایت عبور کرد. حالا میزان مصرف فضای ذخیره‌سازی چیا از ۱۰ اگزابایت عبور کرده تا یک رکورد از خود بجای بگذارد.

هر اگزابایت معادل ۱ میلیون ترابایت است، بنابراین رمزارز چیا تا به امروز ۱۰ میلیون ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده کرده است. این رقم به سرعت در حال افزایش است چرا که هفته گذشته برابر ۶ اگزابایت بود.

رمزارز چیا

این رمزارز روی فضای ذخیره‌سازی اطلاعات می‌نویسد و سپس آن‌ها را برداشت می‌کند. نوشتن اطلاعات یا پلات کردن به قدرت پردازشی، رم و مهم‌تر از همه فضای ذخیره‌سازی وابسته است و به همین دلیل کاربران به سراغ درایوهای SSD می‌روند.

خرید بیش از حد هارد دیسک و به خصوص حافظه‌های SSD باعث کمبود آن‌ها در بازار بسیار کشورها شده و افزایش قیمتشان را در پی داشته. این موضوع حتی در کشورمان هم به چشم می‌خورد و قیمت این قطعات افزایش داشته است.

با توجه به افزایش استقبال از چیا و همچنین آسیبی که این رمزارز به فضای ذخیره‌سازی می‌زند، احتمالا افزایش قیمت حافظه SSD و هارد دیسک و همچنین کمبودش در برخی بازارها ادامه داشته باشد. البته شاید سقوط شدیدتر بازار رمزارزها و همچنین کاهش چشمگیر قیمت چیا کمی از هیجان این بازار بکاهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی