ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرفداران فلسطین در اعتراض به سانسور، امتیاز اپ فیسبوک را در استورها پایین آوردند

کارزاری از سوی طرفداران فلسطین امتیاز اپلیکیشن فیسبوک را در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل کاهش داد. این اقدام در اعتراض به سانسور حساب فلسطینی‌ها در فیسبوک انجام شد و همچنان از کاربران می‌خواهد به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

کارزاری از سوی طرفداران فلسطین امتیاز اپلیکیشن فیسبوک را در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل کاهش داد. این اقدام در اعتراض به سانسور حساب فلسطینی‌ها در فیسبوک انجام شد و همچنان از کاربران می‌خواهد به این اپلیکیشن یک ستاره بدهند.

به گزارش NBC News، فیسبوک مواجهه با این اتفاق را در اولویت بالای امور خود قرار داده است. یکی از مهندسان این شرکت در پستی در پلتفرم پیام‌های داخلی فیسبوک نوشت: «کاربران از نحوه برخورد ما با این شرایط ناراضی‌اند و اعتراض خود را با ثبت امتیازات یک ستاره‌ای اعلام می‌کنند.»

فیسبوک در واکنش به این اتفاق از اپل و گوگل خواست نقدهای منفی را حذف کنند، ولی اپل از اجابت این درخواست خودداری کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که گوگل به درخواست فیسبوک چه واکنشی نشان داده است.

امتیاز اپلیکیشن iOS فیسبوک در اپ استور با ۹۶۶,۵۷۲ نقد در حال حاضر ۲.۳ ستاره است. این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل هم شرایط مشابهی دارد و از میان ۱۱۵,۸۰۴,۴۲۴ نقد ۲.۴ ستاره کسب کرده. تعداد نقدهای یک ستاره در هر دو فروشگاه از سایر نقدها بیشتر است.

سخنگوی فیسبوک در صحبت با NBC News اعلام کرد که این شرکت کاربران را سانسور نمی‌کند و آن‌ها قوانین خود را صرف‌نظر از اعتقادات شخصی افراد به‌صورت عادلانه اجرا می‌کنند. این مقام شرکت فیسبوک افزود که این کمپانی تیمی اختصاصی به زبان‌های عربی و عبری را برای بررسی دقیق شرایط منصوب کرده تا از حذف محتواهای آسیب‌زننده اطمینان پیدا کند. افزون بر این، فیسبوک در تلاش است تا در کمترین زمان به خطاهایی که ممکن است در امر مدیریت محتوا داشته باشد، پاسخ دهد.

فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی سال‌هاست به اتهام سانسور صدای فلسطینی‌ها در معرض انتقاد قرار دارند. حالا با شدت گرفتن درگیری میان اسرائیل و فلسطین، به نظر می‌رسد که انتقادات دوباره افزایش پیدا کرده و طرفداران فلسطین نسبت به رویکرد مدیریتی این شبکه اجتماعی اعتراض دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی