ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیجی‌تک؛ تفاوت پارت‌نامبرهای آیفون در چیست؟

خرید آیفون در ایران در کنار چالش‌های مالی، معمولا چندین و چند چالش دیگر هم دارد. برای مثال اگر به دنبال خرید آیفون در بازار بوده باشید، حتما از فروشندگان این جمله را شنیده‌اید که ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

خرید آیفون در ایران در کنار چالش‌های مالی، معمولا چندین و چند چالش دیگر هم دارد. برای مثال اگر به دنبال خرید آیفون در بازار بوده باشید، حتما از فروشندگان این جمله را شنیده‌اید که این آیفون پارت نامبر آمریکا یا یه سفارش آمریکا ساخته شده و کیفیتش تضمین شده است. در صورتی که اپل هیچ‌گاه آیفونی با سفارش آمریکا را با کیفیت بیشتر نمی‌سازد! چرا که اپل به تمامی کاربران خود احترام می‌گذارد. پس چرا آیفون ۱۲ با پارت نامبر چین ۲ میلیون تومان ارزان‌تر از پارت نامبر سنگاپور است؟

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

پارت نامبر یا مدل نامبرهای اکثر محصولات اپل مانند آیفون، آیپد یا مک‌بوک، بسته به بازار هدفشان اندکی تفاوت دارند. البته این تفاوت‌ها در کیفیت ساخت نیست، بلکه در جزئیات عموما نرم‌افزاری و در خصوص مک‌ها، گاهی سخت‌افزاری هستند. برای مثال مک‌بوک با پارت نامبر اروپا یا انگلستان، کلید اینتر ال شکل دارند، در حالی که همان مک‌بوک با پارت نامبر آمریکا، کلید معمولی یا خطی دارند.

اما اوضاع در مورد آیفون‌ها کمی متفاوت است. آیفون‌ها بازار هدف و کاربردهای گسترده‌تری دارند و در نتیجه اپل باید با دولت‌ها و قانون‌های بیشتری سر و کله بزند. برای مثال آیفون‌های مخصوص بازار امارات را پارت نامبری که AB دارد، به دستور دولت امارات متحده عربی، فاقد «FaceTime Audio» و «FaceTime Video» هستند. چرا که در این کشور تنها یک سری پلتفرم‌های مشخصی برای تماس تصویری و صوتی مجوز فعالیت گرفته‌اند که متاسفانه پلتفرم‌های اپل جزو آن‌ها نیستند.

آیفون

همین مورد در رابطه با پارت نامبر چین هم صدق می‌کند. برای مثال آیفونی که با پارت نامبر CH/A تمام می‌شود، برای بازار چین تولید شده و از تماس صوتی فیس‌تایم پشتیبانی نمی‌کند. یا آیفون‌هایی با پارت نامبر J و KH به ترتیب برای بازار ژاپن و کره جنوبی تولید شده‌اند و به دستور دولت‌های این کشور صدای دوربین شاتر حتی در حالت سایلنت نیز باید شنیده شود.

اکنون که تفاوت پارت نامبرهای آیفون را می‌دانید، به دلیل ارزان بودن آیفون ۱۲ با پارت نامبر چین واقف هستید. در نتیجه اگر از فیس تایم آئودیو استفاده می‌کنید اصلا سمت این آیفون‌ها نروید. تنها آیفونی که در ایران هم دوس سیم کارت فیزیکی دارد و هم تمامی کارکردهای آن به درستی کار می‌کند، آیفون‌های پارت نامبر سنگاپور هستند که با عبارت ZA/A تمام می‌شوند. در نتیجه اگر به دنبال خرید آیفون دو سیم کارته هستید و می خواهید از فیس تایم هم استفاده کنید، پارت نامبر سنگاپور را تهیه کنید. در ویدیوی ضمیمه شده در این مطلب با جزئیات بیشتری در رابطه با آیفون صحبت کرده‌ام. در نتیجه پیشنها می‌کنم حتما این ویدیو را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی