ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: هم‌بنیان‌گذار اتریوم از دوج‌کوین می‌ترسد

هم‌موسس اتریوم، «ویتالیک بوترین» اخیرا با انتشار مقاله‌ای بلندبالا به محدودیت‌های مقیاس‌پذیری شبکه بلاکچین پرداخت و از ادعاهای ایلان ماسک انتقاد کرد. حالا ماسک در واکنش به این مقاله او را به ترسیدن از دوج‌کوین ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

هم‌موسس اتریوم، «ویتالیک بوترین» اخیرا با انتشار مقاله‌ای بلندبالا به محدودیت‌های مقیاس‌پذیری شبکه بلاکچین پرداخت و از ادعاهای ایلان ماسک انتقاد کرد. حالا ماسک در واکنش به این مقاله او را به ترسیدن از دوج‌کوین متهم کرده است.

مقاله بوترین روی مصالحه میان غیرمتمرکز بودن و مقیاس‌پذیری در معماری شبکه‌های بلاکچین تاکید داشت. پیش‌تر ماسک مدعی شده بود که اگر دوج‌کوین اندازه بلاک‌های خود را ۹۰۰ درصد افزایش دهد، می‌تواند به زنجیره برتر بازار تبدیل شود.

بوترین می‌گوید افزایش قابل توجه مقیاس‌پذیری بدون تقلیل ویژگی غیرمتمرکز بودن ممکن نیست. او بر اهمیت غیرمتمرکز بودن شبکه به عنوان عاملی برای جلوگیری از خطاهای تک نقطه‌ای اشاره کرد و افزود که غیرمتمرکز بودن بدون امکان اجرای آزادانه گره‌ها دست‌نیافتنی است. به گفته بوترین، بهینه‌سازی‌های اتریوم می‌تواند مقیاس‌پذیری این شبکه را سه برابر کند. ولی حتی با کمک فرآیندهایی مثل «شاردینگ» (Sharding) محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت:

«این محدودیت‌ها آن‌قدر کاهش پیدا می‌کند که احتمالا بتوانیم در هر ثانیه بیش از یک میلیون تراکنش را با حفظ تمام امنیت بلاکچین پردازش کنیم. اما تلاش‌های زیادی باید صورت بگیرد تا بدون فدا کردن ویژگی غیرمتمرکز بودن، یعنی همان چیزی که بلاکچین را این چنین ارزشمند کرده، بتوانیم این کار را انجام دهیم.»

ایلان ماسک در واکنش به مقاله ویتالیک بوترین ساکت نماند و در صفحه توییتر خود اعلام کرد که هم‌موسس اتریوم از دوج کوین می‌ترسد. با این حال، توییت جدید مدیرعامل تسلا موجب رشد قیمت دوج‌کوین نشد. قیمت بیت‌کوین، بزرگ‌ترین رمزارز بازار، در چند روز اخیر افت قابل توجهی داشت و تا نزدیکی ۳۱ هزار دلار پایین رفت. در پی این اتفاق سایر ارزهای دیجیتال مثل دوج‌کوین هم ارزش خود را از دست دادند.

قیمت دوج‌کوین هفته گذشته تا ۲۱ سنت پایین رفت و با کمی صعود در حال حاضر در حوالی ۳۴ سنت معامله می‌شود. بیت‌کوین هم‌اکنون در محدوده ۳۸ هزار دلار قرار دارد و اخبار نامساعد جلوی صعود آن را گرفته است. چین چند روز پیش اعلام کرد که قوانین سخت‌گیرانه‌تری در زمینه استخراج و معامله رمزارزها وضع می‌کند و همین خبر موجب افت ۸ درصدی قیمت بیت‌کوین شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۴ خرداد ۱۴۰۰

    ایلان ماسک رو بیت کوین خوب سود کرد، خودش هم بعد از سود قدم اول رو برداشت تا بیت کوین زمین بخوره، حالا رفته سراغ یکی دیگه از اونا

  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    بوترین که گرتای دنیای رمز ارزه
    ایلان ماسکم قشنگ جوونای بیل گیتسه که هر چی به ذهنش می رسید تراوش می کرد
    هر دوشون مغزای خوبی دارن ولی دهنشون وصله پینه نداره

  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    ایلان،چهره منفور و بی حیثیت حوزه رمز ارز.

مطالب پیشنهادی