ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای خدمات الکترونیک: چگونه خسارت وسایل آسیب دیده را از شرکت برق بگیریم؟

در روزهایی که اکثر افراد دورکار هستند و با کامپیوتر و لپ‌تاپ مشغول به فعالیت روزانه خود هستند، قطعی‌های مکرر و غافل‌گیرانه برق طی چند روز گذشته دردسرهای زیادی را برای مردم به همراه داشته ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

در روزهایی که اکثر افراد دورکار هستند و با کامپیوتر و لپ‌تاپ مشغول به فعالیت روزانه خود هستند، قطعی‌های مکرر و غافل‌گیرانه برق طی چند روز گذشته دردسرهای زیادی را برای مردم به همراه داشته است و به لوازم برقی خانگی و کامپیوتری برخی افراد، خسارت‌هایی وارد شده است. از همین رو شرکت توانیر سامانه‌ای را برای بیمه حوادث مشترکین خانگی و تجاری در نظر گرفته است تا افراد بتوانند خسارت خود را دریافت کنند. هرچند به نظر می‌رسد برخی قطعات کامپیوتری مشمول این طرح نیستند و باید تا زمان اعلام نتیجه از سوی اداره برق منطقه منتظر بمانید تا معلوم شود دستگاه شما مشمول این طرح است یا خیر.

بنابر اعلام سخنگوی صنعت برق، مشترکین می‌توانند با رجوع به این سامانه درخواست‌های خسارت خود از هر نوع را که ناشی از حوادث شبکه برق است، اعلام نمایند. پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه‌گر در فرایند مناقصه، شکایت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به پرداخت آن‌ها توسط شرکت بیمه گر، اقدام می‌شود.

برای دریافت خسارت خود ابتدا بایستی به سامانه بیمه حوادث مشترکین خانگی و تجاری مراجعه و گزینه اعلام خسارت را انتخاب کنید. در صفحه جدید لازم است تا شناسه قبض منزل یا محل کار خود و کد امنیتی را وارد کنید. سپس با کلیک روی «بررسی شناسه قبض» در صورت صحت اطلاعات وارد شده، می‌توانید به مرحله بعد بروید.

خسارت برق

توجه داشته باشید اگر خسارت مورد نظر شما متعلق به سال 98 است، بایستی از سامانه‌ای دیگر برای ثبت و دریافت خسارت خود اقدام کنید.

مرحله بعد به دریافت اطلاعات شخصی کاربر از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و ... اختصاص دارد که پس از تکمیل فیلدهای خالی روی مرحله بعد کلیک کنید.

خسارت از شرکت برق

سپس نوبت به دریافت مدارک اولیه برای اثبات هویت و مالکیت شما می‌رسد که باید تصویر آخرین قبض دریافتی یا پیامک آخرین صورت‌حساب قبض برق، تصویر کارت ملی و سند مالکیت یا اجاره نامه محل خسارت را بارگذاری و ارسال کنید. الصاق مدارک جهت تشکیل اولیه پرونده الزامی  بوده و بایستی اصل کلیه مدارک و فاکتورها را در زمان فراخوان، به شرکت بیمه تحویل دهید.

خسارت برق

در مرحله بعدی اطلاعاتی درباره تاریخ و ساعت وقوع حادثه از شما درخواست می‌شود. همچنین نوع خسارت وارده از قبیل منجر به فوت، نقص عضو، انفجار یا آسیب لوازم و تجهیزات را باید مشخص و برآوردی از مبلغ خسارت را به صورت ریالی وارد کنید.

خسارت از شرکت برق

در پایان از شما خواسته می‌شود تا تصویر فاکتور فروشگاه‌ها یا تعمیرگاه‌های مجازی که برای تعمیر یا خرید وسایل آسیب دیده به آن‌ها مراجعه کردید را بارگذاری کنید تا بررسی پرونده شما سریع‌تر انجام شود. لازم به ذکر است ارائه اصل کلیه مدارک و فاکتورها در زمان فراخوانی شرکت بیمه الزامی است اما در صورت عدم وجود مدارک و یا حجم بالای آن‌ها می توانید با اصل مدارک به اداره توزیع استان مراجعه کنید.

خسارت برق

با کلیک روی «ارسال درخواست»، پرونده شما ثبت و کد رهگیری برای شما صادر می‌شود که می‌توانید برای پیگیری پرونده خود از طریق بخش «پیگیری خسارت» این سامانه استفاده کنید. در این فرم شما می‌توانید از جریان گردش پرونده، آخرین وضعیت آن و همچنین زمان دقیق کلیه ارجاع‌ها با ترتیب جدید به قدیم مطلع شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • farhad2161
    farhad2161 | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    مرحله آخرش که ارسال درخواست رو میزنی کار نمیکنه 😂 😂 سایت میسازن یه تستش هم نمیکنن

  • KunGolabi
    KunGolabi | ۳ خرداد ۱۴۰۰

    آره ریدن براتون

مطالب پیشنهادی