ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادگاه اپل و اپیک گیمز به پایان رسید؛ رای نهایی چه زمانی صادر می‌شود؟

دادگاه اپل و اپیک گیمز بالاخره پس از سه هفته به پایان رسید. در این دادگاه شواهد و ادعاهای زیادی مطرح شد. طرفین درباره تعریف بازی و موضوعات مختلفی بحث کردند. اکنون قاضی «گونزالز-راجرز» باید ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

دادگاه اپل و اپیک گیمز بالاخره پس از سه هفته به پایان رسید. در این دادگاه شواهد و ادعاهای زیادی مطرح شد. طرفین درباره تعریف بازی و موضوعات مختلفی بحث کردند. اکنون قاضی «گونزالز-راجرز» باید با بررسی اسناد و شهادت‌ها در فرآیندی که ممکن است چند ماه طول بکشد، درباره صدور رای نهایی تصمیم‌گیری کند.

در آخرین جلسه دادگاه پرسش و پاسخ‌هایی میان قاضی راجرز و وکلای اپل و اپیک گیمز ردوبدل شد. قاضی از هر دو طرف سوالات گوناگونی درباره اظهارات سه هفته اخیر پرسید. یکی از نکاتی که به دفعات از سوی او عنوان شد این بود که کاربران همین حالا هم می‌توانند بین اکوسیستم اندروید و iOS انتخاب داشته باشند. راجرز گفت: «شواهد نشان می‌دهد که استراتژی اپل، ایجاد اکوسیستمی خاص برای جذب خریداران است.»

یکی از دیگر موضوعات جلسه آخر دادگاه به بحث عدم کنترل کاربران و توسعه‌دهندگان اختصاص داشت. این بحث به دستورالعمل‌هایی از اپل اشاره می‌کرد که نمی‌گذارند توسعه‌دهندگان امکان خرید خارج از اپ استور را فراهم کنند. قاضی راجرز همچنین درباره هدف مدنظر اپیک از این دادگاه ابراز تردید کرد. او گفت: «هنوز متوجه نمی‌شوم که می‌خواهید این پرونده به چه مسیری منتهی شود.»

وکیل اپیک گیمز گفت اپل لازم نیست کنترل اکوسیستم آیفون را واگذار کند ولی باید محدودیت‌هایی را که علیه رقابت وجود دارد، کنار بگذارد. این شرکت اکوسیستم مک را به عنوان چیزی معرفی کرد که آیفون هم باید به آن تبدیل شود. راجرز در واکنش به این ادعا انگیزه اپیک را هم زیر سوال برد و افزود: «اپیک این‌جاست چون اگر محدودیت‌ها برطرف شود، آن‌ها از یک شرکت چند میلیارد دلاری احتمالا به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل می‌شود. اما چنین فرآیندی از سر لطف و خوش قلبی انجام نخواهد شد.»

گام بعدی چیست؟

دادگاه اپل و اپیک گیمز رسما به پایان رسید. قاضی راجرز در این جلسه اعلام کرد که تصمیم دادگاه در تاریخ ۲۲ مرداد اتخاذ می‌شود ولی بعدا معلوم شد که او به شوخی این تاریخ را اعلام کرده چون ۲۲ مرداد همان زمانی است که اپیک با ارائه سیستم پرداخت فورت‌نایت قوانین اپ استور را دور زد.

در حال حاضر مشخص نیست که رای دادگاه دقیقا چه زمانی اعلام می‌شود، اما قاضی راجرز گفت می‌خواهد تصمیمش را در شرایطی بگیرد که هنوز شهادت‌ها را به خوبی به یاد دارد. با این حال، وی باید ۴۵۰۰ صفحه مدرک و شهادت را بررسی کند، در نتیجه زمان نسبتا زیادی لازم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۴ خرداد ۱۴۰۰

    اپل خر انحصار گر

مطالب پیشنهادی