ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سپیدار سیستم در اولین مجمع خود سود عملیاتی ۱۴۹ درصدی را اعلام کرد

مدیرعامل سپیدار سیستم در اولین مجموع عمومی خود، خبر از رسیدن به سود عملیاتی ۱۴۹ درصدی این مجموعه در سال ۹۹ داد و گفت که درآمد آنها در سال گذشته به بیش از ۶۵ میلیارد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

مدیرعامل سپیدار سیستم در اولین مجموع عمومی خود، خبر از رسیدن به سود عملیاتی ۱۴۹ درصدی این مجموعه در سال ۹۹ داد و گفت که درآمد آنها در سال گذشته به بیش از ۶۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید. او همچنین گفت تیم سپیدار قصد دارد در سال آینده روی فناوری رایانش ابری تمرکز کنند تا بر لبه تکنولوژی حرکت کنند.

صبح امروز اولین مجمع سپیدار سیستم برگزار شد و مدیرعامل این مجموعه به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت طی سالیان گذشته پرداخت. «حمیدرضا رنجبری» در این مجمع اعلام کرد ک سپیدار سیستم در سال ۸۷ تاسیس شد، یعنی درست زمانی که این نیاز حس می‌شد تا همکاران سیستم باید به بازار کسب‌وکارهای کوچک‌تر ورود پیدا کند. به گفته رنجبری آنها از هفدهم دی ماه سال گذشته وارد بورس شدند و تا به امروز توانستند به دستاوردهای خوبی برسند.

رنجبری با تاکید بر اینکه شرکت همکاران سیستم در بازار بزرگ تمرکز دارد و آنها تمرکزمشان در بازارهای کوچک معطوف شده، گفت که خود این بازارهای خرد نیز متشکل از اصنافی کوچک‌تر است که بسته‌های متنوع سپیدار برای آنها در نظر گرفته شده است. او گفت از سال ۱۳۹۲ بسته‌های تحت نام «دشت» به این اصناف عرضه می‌شود و بسته‌های محصولی متنوعی در حیطه‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و... نیز عرضه می‌شود تا مشتریان با استفاده از آنها خدمات خوبی دریافت کنند.

آمار مالی سپیدار سیستم

رنجبری اعلام کرد روند جذب تعداد مشتریان آنها در سپیدار سیستم در طول تمام سالهای فعالیت آنها همواره صعودی بوده است: «تا امروز چیزی بیش از ۴۲ هزار مشتری به ما اضافه شده است. در مورد درآمد نیز باید بگویم در سال گذشته درآمد ما به بیش از ۶۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رسیده است.»

درآمد عملیاتی سپیدار سیستم به گفته رنجبری رشد مطلوبی داشته و به ۱۰۶ درصد رسیده و سود عملیاتی ۱۴۹ درصد را محقق کرده است. بر اساس گزارشی که رنجبری ارائه داد، سود هر سهم در سال ۹۹ به ۴۵۷۳ ریال رسیده است.

نمایندگی‌ها و آموزش در سپیدار سیستم

به گفته رنجبری شبکه نمایندگی سپیدار از ارکان اصلی این مجموعه است و تا به امروز بیش از ۲۹۰ شبکه نمایندگی در سراسر کشور وجود دارد: «۶۰ درصد این موارد در تهران و البرز هستند و ۴۰ درصد نیز در سایر استان‌ها قرار دارند.»

رنجبری به مقوله آموزش نیز اشاره می‌کند و می‌گوید آنها هم‌اکنون با ۱۵۰ آموزشگاه همکاری دارند که ۵۰ مورد از آنها در تهران هستند و بقیه در سایر نقاط کشور قرار دارند. او همچنین تاکید کرد که به جز مراکز آموزشی آنها به تهیه و عرضه نسخه‌های آموزشی هم می‌پردازند که مشتریان می‌توانند با تهیه آنها در هر جایی که خواستند به مقوله آموزش بپردازند: «بیش از ۴۶ هزار ۸۰۰ نسخه به کاربران ارائه شده و هدفمان اینست که آموزش را در سال آینده توسعه ببخشیم.»

پشتیبانی سپیدار سیستم

رنجبری به مقوله پشتیبانی که در آغاز صحبت‌های خود به آن اشاره کرده بود بیشتر پرداخت و گفت که اکثر نیازها و درخواست‌هایی که به سمت پشتیبانی تیم سپیدار می‌آید مربوط به سیستم آموزشی است و خطای سیستمی کمترین مشکل مشتریان است. او گفت در راستای تعامل بهتر با کاربران «باشگاه مشتریان سپیدار» را راه اندازی کرده اند تا خدمات متنوعی از پشتیبانی دریافت کنند؛ خدماتی که به صورت تلفنی و آنلاین و حتی حضوری هم ارائه می‌شود:

«امروز بیش از ۱۰ شرکت در سراسر کشور عهده دار خدمات پشتیبانی ما هستند و رضایت بیش از ۹۵ درصد را از مشتریان به دست آوردیم. بیش از ۱۱۶۰۰ مشتری جزو باشگاه مشتریان ما شدند و از خدمات پشتیبانی استفاده کردند. جذب درآمد بخش پشتیبانی نیز رشد کرده و در پایان سال ۹۹ پیش از ۹ میلیارد ریال درآمد به دست آورده است.»

دلینو از زیرمجموعه‌های سپیدار،  به عنوان سامانه سفارش آنلاین غذا درآمدی معادل ۹۲ میلیارد ریال در سال ۹۹ به دست آورده است. این شرکت حاشیه سود عملیاتی ۲۵ درصد را کسب کرده و به رشد خوبی رسیده چرا که تا سال گذشته سودده نبوده است.

به گفته رنجبری بیش از ۳ میلیون صنف در کشور وجود دارد و این آمار آن را تبدیل به بازار جذابی می‌کند که نیازهای محصولی خودش را می‌خواهد؛ نیازی که باور مدیرعامل سپیدار سیستم باید محصولی ساده و با ویژگی‌های خاص باشد: «چند سبد محصول برای آنها در نظر گرفتیم که در رسته‌های مختلف بود و استقبال خوبی از آنها شد.»

رنجبری گفت تا به امروز بیش از ۱۸ میلیون بازدید از سایت سپیدار انجام شده و و بیش از ۳۶ هزار دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی سپیدار سیستم را دنبال می‌کنند.

اهداف و برنامه‌های ۱۴۰۰ سپیدار سیستم

رنجبری گفت آنها می‌خواهند در حوزه رایانش ابری بیشتر تمرکز کنند که در دنیا نیز به آن توجه ویژه‌ای می‌شود: «در این فناوری کسی خرید نرم افزار انجام نمی‌دهد و آنها را به صورت حق اشتراکی از شرکت‌های تولیدکننده و عرضه کننده دریافت می‌کنند. محصول روی یک سرور قرار می‌گیرد و به صورت نامحدود می‌توان از آن استفاده کرد و محدودیت جغرافیایی کاملا برداشته می‌شود.»

به گفته رنجبری سیستم های ابری نسبت به سیستم های غیر ابری تا ۷۷ درصد هزینه‌ها را کمتر می‌کنند: «در سطح شرکت سپیدار یکی از مهمترین اهداف استراتژی ۱۴۰۰ پیاده سازی محصولات جدید به عنوان سپیدار ابری خواهد بود.»

هدف دوم نیز توسعه محصولات فعلی است: «می‌خواهیم محصولات سپیدار و دشت را توسعه دهیم و نمی‌خواهیم محصولات فعلی به حیات خود ادامه ندهند بلکه پرقدرت پیش خواهند رفت. ماژول‌ها و Add Onهای جدیدی به این موارد اضافه خواهد شد و می‌خواهیم امکانات سیستم‌های دشت بهبود پیدا کنند. توسعه شبکه نمایندگی نیز از دیگر اهداف سپیدار است. توسعه آموزش دیگر هدف سپیدار در سال ۱۴۰۰ است و می‌خواهیم بعد از گسترش نمایندگان در سراسر کشور ارتباط خود را با دانشگاه ها و مراکز آموزشی بیشتر کنیم و طرح توسعه آموزش را در کشور ایجاد می‌کنیم. دوست داریم همه مخاطبین سپیدار با این محصول آشنا شوند و با یادگیری و دانشی که پیدا می‌کنند می‌هوانند مبلغان سپیدار در آینده نزدیک باشند.»

رنجبری اعلام کرد آنها قصد دارند به بیش از ۷۶ هزار مشتری در جامعه مشتریان سپیدار سیستم دست پیدا کنند شبکه‌های نمایندگی به بیش از ۳۹۰ مورد برسد: «همچنین می‌خواهیم دانش پذیران سپیدار سیستم به بیش از ۵۸ هزار نفر برسندو مشتریان پشتیبانی نیز به جامعه‌ای بیش از ۱۲ هزار نفر برسند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی